In object.php zie ik de methode toString? Waarom? Gewoon echo van het object is toch prima? Dat vind ik overkill ;) Daar kan je jezelf beter druk om maken dat het bovenstaande denk ik .. Of niet?
<?php
public final function getClass() {
return new Class_(__CLASS__);
}
?>
Moet het niet zijn getObject? Maar wat voor nut heeft deze functie? Denk je zelf dat hij heel veel gebruikt gaat worden?
Daarnaast, in heel methode ontbreken controles of bijvoorbeeld: De file bestaat, de class bestaat, de methode bestaat.. Etc
Voor de basis van een MVC framework zou je misschien deze tutorial kunnen volgen? klik
Voor de rest ziet het er wel leuk uit!
Wat ook wel een mooi Framework is, één van onze bezoekers in het volgende: klik.. Er is ook nog een topic over: klik
Veel succes, goed op weg!
Niels
1). toString is inderdaad nutteloos.
2). Deze methode geeft de Class_ instance van dit object wat reflectie makkelijk maakt.
3). Heb je een voorbeeld, ik zou het graag willen fixen.
if (!class_exists($name)){
throw new Exception("MVCUrlParser class with the name " . $name . " not found.");
return null;
}
return new $name();
}
?>
Eeeh? Als je nou een autoloader maakt, kan dat veel makkelijker.
Je CoreErrorHandler laat geen enkele ruimte over voor mooie/aanpasbare foutmeldingen.
Waarom zit de PharCreator in je core lib?
De constants van je CoreLoggingLevel kunnen toch ook in de logging klasse?
Waarom gebruik je sowieso niet systematische naamgeving?
Je script wel netjes, maar ik vind veel keuzes die je maakt echt onbegrijpelijk...
1). Een voorbeeld: De hashcode functie is nodig voor een hashmap.
2). Gemakkelijker voor mensen die met reflectie werken. Nooit met java gewerkt?
3). Ten eerste, wat is er zo noodzakelijk aan autoloading. Nooit met java gewerkt?
Ten tweede, hier worden programmeurs slordig van.
4). Ik gebruik geen .htaccess omdat ik vind dat het beschikbaar moet zijn voor alle servers.
5). Waarom is mijn mapstructuur onbegrijpelijk?
6). Nee. Geen autoloader.
7). Het is nog niet af.
8). ....
9). Zoals.. Ik kan altijd verbeteren ;)
1) Maar dan hoeft toch niet elk object deze klasse uit te breiden?
2) Hoezo zou je dan zo'n dunne en nutteloze laag eroverheen gebruiken? En waarom zo'n onduidelijke naam?
3) Het is toch gewoon heel handig en waarom zou je er slordig van worden? Ook maakt het systematische naamgeving van je klassen noodzakelijk en dat is toch alleen maar handig als je je klassen nog eens wil terugvinden?
4) Maar met deze vorm van beveiliging ben je heel kwetsbaar... En waarom zou je niet een bepaalde klasse mogen gebruiken als je niet de core gebruikt? Verder is .htaccess (zeker deny from all) overal beschikbaar.
5) Je hebt een map 'classes', hoewel er ook klassen in andere mappen staan. Ook lijken de klassen in classes deel van de 'core', al is dat nu niet zo. En waarom is er een map genaamd classes/org/faabtech/mvc waarin oa je abstrace controller staat?
6) Maak dan iig een fileloader, zodat je niet bij elke load exceptions moet gaan schrijven voor als je iets niet kan vinden.
1) Maar dan hoeft toch niet elk object deze klasse uit te breiden?
2) Hoezo zou je dan zo'n dunne en nutteloze laag eroverheen gebruiken? En waarom zo'n onduidelijke naam?
3) Het is toch gewoon heel handig en waarom zou je er slordig van worden? Ook maakt het systematische naamgeving van je klassen noodzakelijk en dat is toch alleen maar handig als je je klassen nog eens wil terugvinden?
4) Maar met deze vorm van beveiliging ben je heel kwetsbaar... En waarom zou je niet een bepaalde klasse mogen gebruiken als je niet de core gebruikt? Verder is .htaccess (zeker deny from all) overal beschikbaar.
5) Je hebt een map 'classes', hoewel er ook klassen in andere mappen staan. Ook lijken de klassen in classes deel van de 'core', al is dat nu niet zo. En waarom is er een map genaamd classes/org/faabtech/mvc waarin oa je abstrace controller staat?
6) Maak dan iig een fileloader, zodat je niet bij elke load exceptions moet gaan schrijven voor als je iets niet kan vinden.
1). Nooit Java gebruikt? Daar zit extend elke klasse Object.
2). Die underscore heb ik gebruikt omdat PHP Class niet toestaat.
3). Het gaat ook weer meer tijd kosten, omdat m'n Framework ook moet zoeken waar dat bestandje is te vinden.
4.1). Ik snap niet wat er mis is met
<?php exit(); ?>
4.2). Ik verwacht dat je die klasse niet gebruikt als je met m'n core werkt. Anders mag je hem gebruiken.
4.3). Alsnog, ik wil geen .htaccess gebruiken.
5.1). Deze folder bevat bestanden voor de m'n PHP class library.
5.2). Ja, oke... de Object klasse is een kern klasse omdat elke klasse het zou moeten extenden, maar het maakt geen deel uit van de 'core' omdat de Object klasse, de Core niet beinvloed.
5.3). Een MVC pattern heeft niks met PHP te maken.
6). Alleen de core moet dit doen, omdat deze alleen gebruik moet maken van ken klasse en van de standaard PHP functie bibliotheek. De klasse bibliotheek zal in de toekomst hier een mogelijkheid voor bieden.