Tegenwoordig zie je het steeds meer.. Hyves, Twitter, Facebook, LinkedIn, Heello. Er komen steeds meer nieuwe Social Media sites. Allemaal erg leuk natuurlijk, maar nu wil ik toch wel eens de achterliggende technieken achter zo'n website weten.
Kan iemand mij wat meer vertellen over de werking van bijvoorbeeld Hyves, Facebook of Twitter? 't Is misschien een beetje een 'wilde' vraag waar natuurlijk niet iedereen antwoord op weet, zoals bij Argeweb (;-)). Maar ik ben toch benieuwd of er mensen zijn die contacten hebben met eventueel medewerkers bij Hyves (Lijkt mij voor Twitter en Facebook niet het geval).
Worden er bij zulke websites ook gewoon standaard Frameworks gebruikt? Of is de kennis zo danig groot dat ze alles zelf ontwikkelen. En ook ben ik er erg benieuwd naar of ze gewoon de 'standaard' dingen toepassen zoals PHP (OOP) en MySQL databases. Of zitten er echt 'servers' achter die veel denkwerk op zich nemen? Misschien leuk om wat stukken code met elkaar te delen die eventueel worden toegepast op één site zoals Twitter?
Is er iemand die er mij meer over kan vertellen? Vooral omdat het mij leuk lijkt om eens een systeem te schrijven zoals Twitter. Hyves en Facebook is onmogelijk te doen in je eentje in een relatief korte tijd.
Sinds kort is het nieuwe medium Heello gelanceerd wat eigenlijk de opvolger is van Twitter door de oprichter van Twitpic. En het valt mij op dat dit in een super korte tijd is neergezet, want de eigenaar van Twitpic heeft deze plannen nog niet zo lang. Natuurlijk weet niemand of er op de achtergrond is gewerkt aan het systeem.
En nee, ik ga niet de makers mailen om deze info. Want anders had ik de vraag niet hier gesteld ;-)
4.351 views