Ik heb een totale site gebrouwd met mysql coderingen, nu wilde ik kijken of ik het ook verbouwd kreeg naar mysqli , verschillende tuts gevolgd maar telkens krijg ik een error mischien ziet iemand een fout graag dan mededelen
PHP Fatal error: Call to a member function query() on a non-object in
$result = $mysqli->query("SELECT veld FROM users_profile WHERE user_id=" . $data['id'] . "");
$row = $result->fetch_assoc();
Alles loopt via de index , in de index worden de scripts aangeroepen via ?p={scriptnaam}
In de index gebruik ik de volgende codering om de config te laten laden.
<?
if ( !@include('_config.php') )
{
die('Fatal Error: Please contact admin if you keep getting this error.');
}
if ( defined('ON_INDEX') )
{
redirect('./');
}
define('ON_INDEX', __FILE__);
?>
en dan in de desbetreffende scripts gebruik ik om de link te leggen via index
<?
if ( !defined('ON_INDEX') )
{
header('Location:./');exit;
}
define('ON_PAGE', __FILE__);
if ( !USER_SESSION )
{
redirect('./');
}
?>
Wel als je kiest voor object georienteerd dan is het wel zo handig alles op die wijze te doen.
En if(mysql_connect_errno()) geeft geen true/false terug dus kan je dat ook niet op deze manier uitschrijven
En laten we het er maar op houden dat het nog steeds geen correcte foutafhandeling is.
<?php
$sql =
"SELECT veld
FROM users_profile
WHERE user_id=" . $data['id'] . ""; // hier gaat ook wat fout
$result = $mysqli->query($sql); // waar is hier dan de foutafhandeling
// je fiets fvrolijk verder met
?>
En je hebt nog steeds niet aangetoond dat je config op een of andere Post wijze geinclude hebt.
Wel als je kiest voor object georienteerd dan is het wel zo handig alles op die wijze te doen.
En if(mysql_connect_errno()) geeft geen true/false terug dus kan je dat ook niet op deze manier uitschrijven
En laten we het er maar op houden dat het nog steeds geen correcte foutafhandeling is.
<?php
$sql =
"SELECT veld
FROM users_profile
WHERE user_id=" . $data['id'] . ""; // hier gaat ook wat fout
$result = $mysqli->query($sql); // waar is hier dan de foutafhandeling
// je fiets fvrolijk verder met
?>
En je hebt nog steeds niet aangetoond dat je config op een of andere Post wijze geinclude hebt.