ik ben voorzichtig begonnen met php en heb een boek ik de bieb gereserveerd.
ik heb een paar korte codes gemaakt maar het probleem is dat ik een speciale php editor heb gedownload.
1. kan je ook gewoon php in een html editor, want als ik daarmee een php code maak en ik doe preview dan toont hij niks
2. met de speciale php editor moet ik verwijzen naar een bepaald bestand dan verwijs ik naar het bestand waar ik mee bezig ben alleen als ik dan preview doe dan zecht hij dat er iets fout is met de omzetter van de php code naar html code.

heel graag wat hulp want het lijkt me vet leuk om te programmeren.
ik kan nu alleen nog maar designen en dat gaat al snel vervelen als je weet wat je met programmeren kan.
bedankt maar dit is gelukkig niet nodig
me vader gaat het instellen dat de site wordt verwerkt door de plek waar we de domeinnaam hebben gekocht.

[size=xsmall]Toevoeging op 28/08/2011 12:39:30:[/size]

ik heb de site nu via de strato laten gaan alleen ik kan weer de site niet bekijken zoals het zou moeten.

heeft iemand een idee hoe dit kan?
Ik heb het gevonden.

voor mensen die hier ook naar zoeken.
http://www.usbwebserver.net/nl/download.php
snel downloaden, uitpakken en opstarten.
compleet met handleiding

gratis met een database opsteller en onders steuning in dingen waar ik nog niet van gehoord had.
WAMP server is exact hetzelfde als USB Web Server...
Wat ik deed toen ik net begon met php programmeren:

- notepad++
- en usb-webserver,
dit is een gratis server dat je
bijv; op een usb-stick kan draaien. Je kan hiermee de
gemaakte php code in een .php bestand laten tonen in
je webbrowser.

Suc6 ermee
bedankt,

kan iemand een online tutorial Php voorschrijven want het kan nog wel ff duren voordat ik die cursus php van de bieb kan ontvangen.
Ikzelf raad NetBeans aan, in combinatie met een lokale webserver (XAMPP) de beste keuze.

Reageren