ik ben voorzichtig begonnen met php en heb een boek ik de bieb gereserveerd.
ik heb een paar korte codes gemaakt maar het probleem is dat ik een speciale php editor heb gedownload.
1. kan je ook gewoon php in een html editor, want als ik daarmee een php code maak en ik doe preview dan toont hij niks
2. met de speciale php editor moet ik verwijzen naar een bepaald bestand dan verwijs ik naar het bestand waar ik mee bezig ben alleen als ik dan preview doe dan zecht hij dat er iets fout is met de omzetter van de php code naar html code.

heel graag wat hulp want het lijkt me vet leuk om te programmeren.
ik kan nu alleen nog maar designen en dat gaat al snel vervelen als je weet wat je met programmeren kan.
hij heeft wanadoo als host, maar wanadoo bestaat niet meer maar is inmiddels al tig keer naar iets anders veranderd en ik weet niet wat het nu is. ik dacht kpn
Volgens mij is het nu al een tijdje online.nl.
Cronon AG, is de hosting partij, www.cronon.de.

Waar lezen jullie dat de webhosting 'Online' is? Dat is de provider van de houder namelijk, maar niet de hosting.
een leuke editor is
DSV php editor

hiermee kan je ook testen of de code werkt.
Php knipper op 27/08/2011 10:41:47

een leuke editor is
DSV php editor

hiermee kan je ook testen of de code werkt.

Zit PHP er dan bij? Of is het zo dat je zelf PHP moet downloaden en het pad naar PHP.exe moet opgeven?
- Aar - op 27/08/2011 10:23:34

Cronon AG, is de hosting partij, www.cronon.de.

Waar lezen jullie dat de webhosting 'Online' is? Dat is de provider van de houder namelijk, maar niet de hosting.

Je provider kan ook je host zijn toch?
Als je een provider hebt die ook webspace aanbied en als je daar dan ook je website 'parkeert' is je provider toch ook je host?

Ik ging er even, te snel en waarschijnlijk onterecht, vanuit dat xs4all de provider/host van Jeroen was, vanwege zijn webadres, vakantie4all, maar het is helemaal niet gezegd dat dan de provider/host ook xs4all zou moeten wezen, dat had ik al in een eerdere reaktie vermeld.

Mijn opmerking over online had betrekking op de reaktie van Vincent.

Ik zie wel hele andere nameservers... ;-)
Jeroen zal hoe dan ook moeten nakijken of zijn webhoster php ondersteunt, het lijkt er echter op dat dit niet het geval is.
bedankt,
ik heb het ff aan mijn vader gevraagd ( hij weet meer van die webhosting als ik)
en de site word inderdaad via online.nl gehost.
hij gaat het aanpassen zodat dit gewoon via mijn laptop gaat.
alleen moet ik dan nu iets van een localhost downloaden om zelf te hosten??
als dat het geval is kan iemand me dan een simpel pakket aanwijzen die php wel ondersteund.

bijvoorbaad dank

Reageren