Hallo allemaal,

Heb net een VPS aangeschaft en krijg na het sturen van een mail naar alle leden deze fout:

Warning: mail() [function.mail]: Could not execute mail delivery program '/usr/sbin/sendmail -t -i -f admin@****.nl' in /home/admin/domains/****.nl/public_html/admin/htmlmailversturen.php on line 393

Heb deze stappen al gevolgd maar ook dan krijg ik de foutmelding: http://www.ehow.com/how_7581793_could-mail-delivery-program-usrsbinsendmail.html

De mails worden overigens wel verzonden. Wat mij raar lijkt aangezien ik allemaal foutmeldingen krijg!

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan
waarom gebruik je niet swiftmailer/phpmailer
Vincent Huisman op 06/09/2011 22:52:18

waarom gebruik je niet swiftmailer/phpmailer

Heb geen idee wat dat is. Gaat dat via SMTP?
dat kan je zelf instellen, kijk anders ook even in de documentatie
Vincent Huisman op 06/09/2011 22:56:08

dat kan je zelf instellen, kijk anders ook even in de documentatie

Ik kom er zelf niet echt uit. Zou je me kunnen uitleggen welke bestanden ik moet uploaden en waar ik alles kan invullen?
swiftmailer heeft anders een hele uitgebreide documentatie waarin dat precies wordt uitgelegd
Vincent Huisman op 06/09/2011 23:06:26

swiftmailer heeft anders een hele uitgebreide documentatie waarin dat precies wordt uitgelegd

Ik ben nu een videotutorial aan het bekijken. Misschien lukt het me daarna :)
Bestaat /usr/sbin/sendmail wel?
- SanThe - op 06/09/2011 23:24:27

Bestaat /usr/sbin/sendmail wel?

ik heb geen idee hoe ik dat kan zien.

In een VPS werkt swiftmailer/phpmailer dan ook niet meteen omdat deze functies onderwater ook gebruik van mail() en sendmail kunnen maken. In phpmailer kan je wel een andere smtp instellen maar dan moeten wel de juiste poorten op je vps open staan.
Verder zoals SanThe al vraagt: bestaat /usr/sbin/sendmail wel en is de sendmail demon gestart na het het starten van de server? Heb je kennis van het OS van je VPS?
Aad B op 07/09/2011 09:44:08

In een VPS werkt swiftmailer/phpmailer dan ook niet meteen omdat deze functies onderwater ook gebruik van mail() en sendmail kunnen maken. In phpmailer kan je wel een andere smtp instellen maar dan moeten wel de juiste poorten op je vps open staan.
Verder zoals SanThe al vraagt: bestaat /usr/sbin/sendmail wel en is de sendmail demon gestart na het het starten van de server? Heb je kennis van het OS van je VPS?

Ik snap hoe ik moet inloggen en hoe ik de codes moet invoeren, maar daar blijft het dan ook bij. Mijn ideeën en oplossingen zijn op. Ik weet nu echt niet meer hoe ik verder moet.

Reageren