Ik heb een site waarbij allerlei links worden opgeslagen in een db. daarbij horen nog een aantal gegevens.. breedte hoogte enz.. nu heb ik een heel simpel admin script dat alleen kan toevoegen. vind ik een beetje jammer. Ik heb dus al een pagina gemaakt die de database uitleest en een overzicht maakt.elke rij die hij uitleest wordt een formulier met een sumbit functie. dit is bedoeld om de aangepaste uitgelezen waarden uit de tabel te submitten en dan met een query up te daten in de db. dit lukt alleen nog niet.
hier is de code:
<table width="90%" border="0" align="center" cellspacing="0">
<tr>
<td><div align="left">ID</div></td>
<td><div align="left">TITEL</div></td>
<td><div align="left">BRON</div></td>
<td><div align="left">GENRE</div></td>
<td><div align="left">COMMENT</div></td>
<td><div align="left">BREEDTE</div></td>
<td><div align="left">HOOGTE</div></td>
<td><div align="left">UPDATE</div></td>
<td><div align="left">VERWIJDEREN</div></td>
</tr>
<?php include "config.php";
if(IsSet($_POST["Submit"])) {;
$sql = "UPDATE games SET titel = '".$_POST['titel']."' WHERE id = '".$_POST['id']."' ";
mysql_query($sql) or die ("Database error");
}
else{
$query = mysql_query("SELECT * FROM games ORDER by id");
while($object = mysql_fetch_assoc($query)){
$titel = $object['titel'];
$id = $object['id'];
$bron = $object['bron'];
$genre = $object['genre'];
$comments = $object['comments'];
$width = $object['width'];
$height = $object['height'];
?>
<FORM METHOD='POST' ACTION="<?php print($PHP_SELF);?>">
<td><div align="left"><input type="text" name="id" value="<?php echo "$id"?>"></div></td>
<td><div align="left"><input type="text" name="titel" value="<?php echo "$titel"?>"></div></td>
<td><div align="left"><input type="text" name="bron" value="<?php echo "$bron"?>"></div></td>
<td><div align="left">GENRE</div></td>
<td><div align="left"><input type="text" name="comments" value="<?php echo "$comments"?>"></div></td>
<td><div align="left"><input type="text" name="width" value="<?php echo "$width"?>"></div></td>
<td><div align="left"><input type="text" name="height" value="<?php echo "$height"?>"></div></td>
<td><div align="left"><INPUT TYPE="Submit" VALUE ='Update' id="Submit"></div></td>
<td><div align="left">Delete</div></td>
</tr>
<?php
}
}
?>
</table>
Ik zou dus graag willen dat het mogelijk is om gegevens uit de db uit een overzicht aan te passen.
iemand een idee wat ik fout doe?? k begin nog maar net met php .. k heb het gevoel dat het antwoord dichtbij ligt mja :p
Alvast bedankt!
1.117 views