Hallo PHP vrienden en vriendinnen (zijn er hier eigenlijk ook dames?),

Ik ga binnenkort voor het eerst in m'n leven een internet-abonnement afsluiten voor m'n mobiel. Ik ga ook een nieuwe mobiel aanschaffen (zeer waarschijnlijk met Android als besturingssysteem)

Nu lijkt het me handig als ik op m'n mobiel ook mail kan lezen en versturen.

Mijn huidige mailadres loopt gewoon via mijn provider. Stel dat ik nu een mailtje verstuur vanaf de PC en ik wil een dag later op mijn mobiel dit verzonden mailtje teruglezen dan gaat dat niet, omdat die verzonden mail uitsluitend terug te vinden is in de verzonden items van het mailprogramma op mijn PC.

Nu zit ik er dus aan te denken om volledig over te stappen op webmail en alles voortaan via webmail te laten verlopen.

Nu vraag ik me af of er meer mensen zijn die uitsluitend webmail gebruiken... en zo ja, welke? En is webmail net zo veilig als "normale" mail? Aangezien mijn nieuwe mobiel Android als besturingssysteem zal hebben, zou je denken dat GMail een goede optie is. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee? Of kan ik beter voor een andere webmail kiezen wellicht?

Ik neem aan dat er voor GMail wel een app zal zijn voor op je mobiel? Maar hoe zit dat als je dan je mail wil checken op de PC? Moet je dan telkens je browser opstarten en naar GMail surfen?

Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken zodat ik de juiste keuze kan maken. Thanks alvast!
Oh ok... iemand anders die weet of dit met GMail ook werkt?
Hi Ozzie,

paar maanden verder nu....
En...
Heb je een bevredigend antwoord gevonden op je probleem?
Ik zit nl met hetzelfde.
Loop maar met een usb stickje tussen de diverse computers....
Met daarop mijn mail data...

Werkt niet echt.

En ik verzend dus idd BCC naar mezelf bij elk verzonden mailtje, zodat ik het overal terug kan vinden, wanneer ik weer eens een andere computer onder de vingers heb.

Ben jij inmiddels iets wijzer...?

Groet,
aroen.
Hallo Roel / Aroen,

Ja hoor, ik ben een stuk wijzer. Ik heb een Google account aangemaakt. Deze account heb ik geinstalleerd in Windows Live op mijn PC. Waarom Windows Live... omdat ik die al gebruikte. Ik heb de account ingesteld als Imap account. Op mijn telefoon gebruik ik de Gmail app.

Waar je op moet letten is dat je de Google account instelt als Imap. Dit doe je door in te loggen op de website en dan moet je dat ergens bij je instellingen even aanvinken.

Alles werkt prima. Mail op de computer en telefoon lopen gelijk. Gmail kent wel een paar bijzonderheden. Het werkt niet met mappen maar met labels. Dit zorgt voor wat kleine eigenaardigheden. Als ik een mailtje weg wil gooien in Windows Live, dan moet ik niet kiezen voor verwijderen, maar ik moet het in de map prullenbak slepen. Dat is het enige vreemde. Maar dat is een kwestie van even wennen.

Succes!

Reageren