hallo

Ik wil graag de de dubbelle ip s laten zien en dan eventueel met naam erbij.

Ik gebruik nu deze code maar krijg niks te zien.

$query= mysql_query("Select ip from Users where ip='".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'");

if(mysql_num_rows($query) >= 1){
echo $row['IP'] ."";
echo("Er zijn al 1 accounts geregistreerd op deze website.");

}

hij hoeft ze niet op slaan.
dit is allen om dubbelle ip s op te sporen.
Aad B op 19/09/2011 09:13:28

Waarom dubbele IP's opsporen? Het is niet verstandig om te begrenzen of meldingen te geven op IP omdat er op een IP nummer meerdere gebruikers kunnen zijn.

Hij spoort ze op, hij zegt toch niet dat hij ze begrensd?
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '$query= mysql_query("Select userIP from prochatrooms_users where ip='".$_SERVER[' at line 1

deze foutmelding krijg in phpmyadmin

en ze worden niet begrensd idd

mvg Teun
onbalans in quotes/double quotes?
zegt me niks aad ik ben een beginner :)
Kennelijk iets met quootjes, wanneer de complete tekst: '$query= mysql_query("Select userIP from prochatrooms_users where ip='".$_SERVER wordt foutgemeld door het MySQL engine dan heb je niet alleen de query doorgegeven aan MySQL maar de complete regel '$query= mysql_query("Select userIP from prochatrooms_users where ip='".$_SERVER.

Je dus moet zorgen dat uiteindelijk alleen het select statement aan MySQL wordt doorgegeven. Dus: Select userIP from prochatrooms_users where ip='123.123.123.123'
@Aad: Bij Teun is $query wat wij normaal $result noemen.

@Teun:

<?php
$query = mysql_query("Select userIP from prochatrooms_users where userIP='".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'");
?>

en er staan ook wat vreemde { in je code
Ja bedankt allemaal code lijkt ergens op moet alleen nog uitvinden dat hij alle dubbelle ip s weergeeft

Hij geeft in ieder geval 1 dubbel ip aan met de naam.

zal nog wat gaan zoeken hoe het verder moet.

ben heel stuk verder.

Alle foutmeldingen zijn er gelukkig uit
fijne dag :)
Ergens heb ik toch nog een fout zitten ,de code laat maar 1 ip en naam zien van de gehele database.Iemand een idee waar dat aan kan liggen ?
php retourneert het resultaat van een query als een recordset.
je moet daar dus door heen bladeren dus:
[code]<?php
while ($row = mysql_fetch_row($query){
echo $row[0] . ' : ' . $row[1] . '<br />';
}
Ik kom er niet uit helaas bedankt voor de moeite.
Wel leuk ik google op dubbelle ip en kom hier weer uit toch iets bereikt :)

Reageren