Hey iedereen,
Ik ben bezig met een scriptje te schrijven die reparaties toevoegt aan een database. Ben opzich best een endje ik loop alleen vast op 2 punten. Ik eigenlijk graag dat zodra er iets wordt ingevuld het gecontroleerd wordt in de database of het er al is/en of de informatie correct is en dat wordt weergegeven op het form.
dus zeg maar of $reparatienummer al in de database staat $telefoonnummer of die dit formaat heeft (0000-000000) en of het $email adres correct is dat is ingevuld.
Mijn 2de vraagpunt is
Ik heb de naam/adres gegevens in een 2de database geplaatst omdat ik die dadelijk wil oproepen op verschillende plaatsen. Nu vraag ik me alleen af hoe kan ik er nu voor zorgen dat deze ook gecheckt worden of ze erin staat en hoe deze dan gezocht kunnen worden om toevoegt te worden.
Ik weet niet goed of dit hier thuis hoort ik ben pas sinds deze week aan php begonnen vandaar dat ik ze onder beginnen met php heb gezet. Ik ben best al aan het zoeken geweest en heb een aantal problemen zelf kunnen oplossen, maar hier ben ik al 2 dagen voor naar een oplossing aan het zoeken. Mocht er iets niet duidelijk zijn vraag en alvast bedankt voor jullie input!
2.590 views