Door
Ozzie PHP
op 24-09-2011 20:34
gewijzigd op 26-09-2011 19:27
3.042 views
Hallo,
Nou... mijn mobiele telefoonabonnement is verlengd... met mobiel internet. En inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn nieuwe telefoon de Xperia Ray (zwarte versie) moet gaan worden.
Het is de eerste keer dat ik een smartphone koop (weet iemand toevallig uit eigen ervaring een goede en goedkope online shop?) en nu vraag ik me af of ik een screen protector nodig heb. Je weet wel, zo'n soort doorzichtige sticker die je over je beeldscherm plakt. Volgens de specificaties heeft de Xperia Ray een "Scratch-resistant display". Zou het dan nog nodig zijn om zo'n screen protector te kopen? Ik heb op internet een webshop gezien waar je een pakje (van 2 stuks) screenprotectors kunt kopen speciaal voor de Xperia Ray, maar dat kost 19,- euro. De telefoon zelf is ook niet heel goedkoop, dus ik vraag me af of ik deze kosten wellicht kan besparen.
Het toestel heeft dus een krasbestendig scherm. Ik ben iemand die zuinig met een mobieltje omgaat. Ik leg 'm altijd netjes neer en als ik 'm in m'n broekzak stop dan zorg ik dat er verder helemaal niks anders in die zak zit (dus geen sleutels e.d.). Zou een screen protector dan echt nodig zijn?
Ik hoor graag jullie mening. Ik neem aan dat meerdere personen hier een smartphone hebben. Voor die personen: heb je wel of geen screen protector?
ikzelf gebruik het niet omdat je na verloop van tijd vlekken krijgt en dat vind ik niks, De ene vind het fijn de andere niet de meningen verschillen hierover. Krassen heb ik zelf niet (veel). Wel vet afdrukken van je vingers etc.
Ik heb een lederen uitklapbaar hoesje erbij gekocht, zo heb ik nooit last van krassen. Alleen wordt je telefoon er wat dikker van, maar dat boeit mij niet zo veel.
Ah ja, oke... als je een leren hoesje er omheen hebt dan is het inderdaad niet nodig. Maar ik wil geen (leren) hoesje er omheen. Persoonlijk vind ik dat niet zo handig.
Maar inmiddels hebben we dus 2 mensen zonder screen protector. Nog meer mensen met een smartphone? Ik neem aan van wel dus hopelijk volgen er nog een aantal reacties.
Ik heb er zelf ook geen omdat bijna alle schermen tegenwoordig krasbestendig zijn.
Ook krijg je met een screen protector kans op lucht onder de protector waardoor je dus luchtbellen gaat zien. Dit ziet er niet echt mooi uit en kan er ook voor zorgen dat je touch screen niet goed reageerd op je vingers.
Daarom raad ik je aan (uit eigen ervaring) om geen screen protector te gebruiken.
Ik had zelf het eerste jaar een hoesje om mijn telefoon.
Maar het hoesje begon te slijten toen en daarna heb ik er maar voor gekozen om geen hoesje meer erom te doen. En ik heb vrijwel geen schade op mijn telefoon. Alleen de gebruikskrassen die iedere telefoon op den duur krijgt.