Op dit momenteel werk ik aan een applicatie waarbij veel gevoelige informatie beschermd moet worden tegen gebruikers die er geen toegang tot hebben. Op dit moment hoeft een gebruiker alleen nog een inlognaam met wachtwoord in te voeren en is daarna ingelogd.

Zoals ik hierboven ook al aangaf, is het van uiterst belang dat alleen de juiste mensen toegang krijgen tot de data. Nu heb ik zelf nog wat ideeën om de inlog wat beter te beveiligen, maar het moet wel gebruiksvriendelijk blijven.

Nu vraag ik mij dus ook af op welke mogelijkheden om te hacken ik moet letten? Ook gaat er een SSL certificaat worden aangeschafd bij COMODO. Maar nu vraag ik mij af, hoe configureer je dit, zonder nu nog eigen servers? Momenteel draait de website bij Versio op een hostingpakket. Of is dit geheel onmogelijk?

Graag ontvang ik wat tips over het beveiligen van een applicatie en het afhandelen van hack pogingen.
SPAM!!

Maar sslcertificaten.nl is goedkoop en wel goed maar met hun klantenservice heb ik andere ervaringen helaas :(
Wij werken al jaren met VeriSign tot grote tevredenheid. 24x7 klantenservice. Ik vind dat je met dit soort activiteiten niet aan goedkoop moet denken. Vraag je ook altijd af of de informatie van dien aard is dat SSL echt nodig is en je het niet aanschaft omdat anderen het ook hebben en met name wanneer je nog in de fase verkeert van of wel veilig is om wachtwoorden op te slaan in sessies.

Reageren