Welke FTP client is de beste? Ik heb zelf een aantal keer Mozilla gebruikt omdat die gratis is, maar ik vraag me af of er nog betere zijn???
na wat zoek- en speurwerk ben ik terechtgekomen bij winscp. Eens even kijken hoe dat uitpakt.
Ozzie PHP op 26/10/2011 18:12:28

na wat zoek- en speurwerk ben ik terechtgekomen bij winscp. Eens even kijken hoe dat uitpakt.

het is naast een FTP-client ook een SCP-client. Leuk als je via SSH wilt navigeren door je directories op je linux-server.
ja, t zag er leuk uit... en is gratis... ben benieuwd hoe het zal bevallen
Ik gebruik het regelmatig voor mijn server, en het bevalt me prima.
Ah oke... mooi :) dat is alvast positief.
Ozzie PHP op 26/10/2011 18:12:28

WinScp is ruk. Ik gebruik zelf altijd FileZilla. Werkt voor mij het fijnst. Bij mij staat mijn computer (haast) altijd aan, en na 24 uur werkt de connectie nog steeds (het reload hem automatisch) en WinScp heeft een timeout van 5 minuten of iets in die zin.

De SSH functionaliteit van WinScp is wel mooi, maar ik geloof dat, dat met FileZilla op een één of andere manier ook kan.

Daarnaast kan je heel fijn in FileZilla profielen opslaan, met daaraan gekoppeld je server path zodat je direct gesynchroniseerd door je mappen heen kan bladeren.

Voor mij dus FileZilla.. :-)
Niels, waarom Winscp ruk? Alleen vanwege time-out?
Nee meerdere zaken. Zoals ik al zei kan je in FileZilla bij projecten aangeven wat het server path is en wat het lokale path is. Dat is superhandig voor het gesynchroniseerd zoeken. Dat is iets wat WinSCP niet kan en wat mij irriteert :-)

Maar goed, ik zou zeggen probeer beiden programma's eens uit en plaats eens een review.
nou, rustig aan he Niels ;)
hahaha... k ga voorlopig Winscp maar eens proberen. Thanks voor je bijdrage!
Hehe, ik wil alles zo snel mogelijk uploaden alles moet direct klaar staan.
Geen probleem, ik ben benieuwd wat je er van vind :-)

Reageren