Moderators: dit bericht staat niet in het juiste forum, daarvoor mijn excuses. Ik wil echter eenmalig de regels even overtreden, omdat ik wil dat zo veel mogelijk mensen dit bericht lezen gezien de maatschappelijke impact. We zijn immers allemaal mensen... ik hoop dan ook dat jullie dit bericht bij hoge uitzondering willen laten staan. Alvast dank.

Ik schaam me omdat ik in Nederland woon.

Mauro die als 9-jarige jongen op een vliegtuig naar Nederland werd gezet en nu een vrolijke 18-jarige jongen is die beter is ingeburgerd dan menig Nederlander, moet terug naar Angola. Een beslissing van Minister Gerd Leers. En ik... ik schaam me kapot.

Blijkbaar woon ik in een land waar politieke regels belangrijker zijn dan menselijkheid. Minister Gerd Leers is van het CDA, een partij die normen en waarden hoog in het vaandel zou moeten hebben staan. Zowel het CDA en Minister Gerd Leers verliezen hun geloofwaardigheid. Als deze beslissing wordt doorgezet dan vind ik Minister Gerd Leers mensonwaardig. Ik ben er trots op dat ik mezelf iedere dag recht in de spiegel kan aankijken. Als ik Minister Gerd Leers was zou ik door de grond zakken als ik mezelf in de spiegel zou aankijken. Hoe kun je en durf je in godsnaam het leven van een 18-jarige jongen op deze manier kapot te maken??? Waar haal je het ongelofelijke lef vandaan???

Vandaag schaam ik me kapot om Nederlander te zijn. Minister Leers, u als CDA'er zou de betekenis van de woorden "het goede doen" beter moeten kennen dan wie dan ook. Gelooft u dat u het goede doet? Of vind u uw eigen politieke carrière en status belangrijker dan het leven van een jongen die op z'n 18-jarige leeftijd al veel te veel ellende heeft meegemaakt? Gelooft u in menselijkheid? Laat het dan zien en draai uw beslissing terug.

Sorry forumleden, maar ik moest dit even kwijt. Ik vind het misselijkmakend wat hier gebeurt.
* bovenstaand zijn enkele berichten verwijderd *

Reageren