Hoe zit het eigenlijk met jullie motivatie als jullie bezig zijn met het programmeren en eventueel designen van een nieuwe applicatie in groepsverband of individueel?
Je bent bezig met een applicatie en je komt ergens niet uit, er staat een saaie klus binnen de opdracht te wachten of je moet beginnen aan iets groots. Hoe ga je daarmee om?
Ik ben er erg benieuwd naar, en andere misschien ook wel, hoe jullie hiermee omgaan.
Om vervolgens de rest te laten liggen? Soms helpt het om het werk een dag te laten zitten.. Een dag erna, of een paar dagen erna is de motivatie / concentratie er weer.
Als ik iets niet zie zitten op dat moment ga ik eerst even sporten, dat maakt voor mij de geest weer helder waarna ik het puntje met een bloedgang aftik :-)
Is bewezen , Dat sporten in die situaties goed helpt. Verder als ik even geen zin heb . Dan kies ik iets waar ik wel zin in heb en kom er later als de zin er weer is . Na een dagje ongeveer weer op terug.
Ik laat het altijd even liggen en ga dan met andere dingen verder, ik schrijf het vervolgens op 1 van mijn todo lijstjes zodat ik het niet vergeet. Maar de rot klusjes horen nou ook eenmaal bij het vak, dus ze moeten een keer gedaan worden.
Formulieren. Dat vreselijke invulwerk van een goed filter vinden (welke waarden wel, welke niet) en error reporting en waarden opslaan en ophalen en dat ook nog allemaal in die beperkte html elementen krijgen en dan eindig je met zo'n stom saai statisch formuliertje wat niemand graag invult. Totaal geen uitdaging, ergo een rotklusje.