Ik heb een stuk of 40 lange formulieren gemaakt, en nu wil ik in al die formulieren de text velden een bepaalde opmaak geven.

Nu kan ik ze allemaal langs gaan en ze een id of class geven, maar dat vind ik nogal veel werk.

Is het mogelijk om middels CSS al deze text velden een opmaak te geven, zonder gelijk alle input velden op te maken?
Het probleem is dat het tye (text of submit) een attribuut is. Je kunt enkel tags (in dit geval input dus) opmaken met CSS. CSS geeft er geen fuck om of het input veld een text of submit is. Je zult dus toch een van de twee een class moeten geven.

Het makkelijkste is de input tag op te maken en aan je submit knop een class te geven. Er is helaas geen andere oplossing.
Ook niet dmv de name bv? Omdat je dit meestal toch wel opgeeft als je wil controleren of er gesubmit is...
Zoeken naar:

type="text"

vervangen door:

type="text" class="style"

Lijkt mij nog het makkelijkste.

Misschien dat het ook lukt met javascript.
Oow, maar dat kan ook met css, alleen niet met (bagger)IE.

<style>
input[type="text"]{
border: 3px solid red;
}
</style>

Maar het kan ook met javascript op zich, maar dan moet ik er even over nadenken, en daar heb ik nu even geen tijd voor ^^,

Als je de javascriptmanier overweegt, zeg het/pm het even, dan wil ik best wel even een script voorschotelen.
Dat is zeker weer wat nieuws of zo?

Lijkt mij erg handig, jammer dat IE het niet ondersteund.
dat is wel heel gaaf! :)

jammer dat IE het niet ondersteund :(

was zeker handig geweest anders

Reageren