Hey mensen,

Dit is mijn eerste post op dit forum. Dus sorry als ik iets verkeerd doe.

Ik heb problemen met mijn contact.php. Het is mijn eerste poging tot php, maar ik had er een goede tutorial voor gevonden. Ik weet niet precies wat het probleem is.
Als ik hem upload op mijn server kan die niet naar die pagina, ik krijg een HTTP-fout 500 code. De site is www.celcommunicatie.nl/php/contact.php in dreamweaver geeft die ook een kleine fout aan, maar ik heb precies het zelfde staan als in de tutorial. Het zegt dat dit: <p id="feedback"><?php echo $feedback; ?></p> fout is.
Als jullie me kunnen helpen zou ik dat heel graag accepteren.

Casper, de noob in php!
En waar is nu de controle of het formulier verzonden is? Toch niet met $_POST["email"]??

Controleer eerst of alle velden gevuld zijn. Zo niet: toon het formulier (met reeds ingevulde velden) en geef aan waar het fout gaat. Doe dit niet in je mailfunctie.

Je 'die' op regel 11 werkt nu alleen als $_POST["email"] niet is ingevuld; je controleert verder nergens de velden.

In je formulier staat nog telefoonnummer, maar zie ik niet terug in je mail?

Waarom php afsluiten en gelijk weer openen?

Waarom $URL aanmaken?

Haal je mailadres er even uit.

Ik dacht dat de mail werd gecontroleerd met "mail($ToEmail, $EmailSubject, $MESSAGE_BODY, $MESSAGE_BODY, $mailheader)"

En ik weet niet hoe dat allemaal moet xD. Weet u misschien een goede link voor een tutorial ofzo, want ik heb het gevoel dat deze het opzich wel doet, maar dat die heel erg slecht is :S

Casper Blaat op 03/12/2011 19:06:56

En ik weet niet hoe dat allemaal moet xD.

Hoe wat allemaal moet? HTML, formulier opmaken, controleren van formulieren, verwerking, mail?

Wat dat laatste betreft: gebruik de link van SanThe of vind het wiel niet opnieuw uit en kies voor swiftmailer/php mailer.

Reageren