Momenteel ben ik bezig met het schrijven van een applicatie in PHP m.b.v. CodeIgniter die redelijk complex is.

Nu loop ik soms vast op de naamgeving binnen PHP, CSS etc.. Hoe pakken jullie dit aan? Nadat een gebruiker inlogd is komt hij op het dashboard van zijn account terecht. Hier ziet hij ook de login geschiedenis die de naam getLoginHistoryByID binnen PHP heeft. Is dat logisch?

Verder ben ik van plan om ook alle images namen en alle CSS content op de PHP manier te gaan verwerken. Zoiets als headerBackground en #headerMenu.

Graag zou ik hierover wat tips willen ontvangen omdat ik nu volgens mij te perfectionistisch te werk ga en ik op sommige dingen dus vast loop omdat ik continu bezig ben met de naamgeving.

Alvast bedankt!
Jaron T op 06/12/2011 18:18:21

[quote="Ozzie PHP op 06/12/2011 17:04:26"]
Als de functie in de User class staat dan zou ik zeggen getName().

dan krijg je:

$user_id = 12;

$user = new User($user_id);
$user_name = $user->getName();

of

$user_name = User::getName($user_id);

oei.. dit is zooo tegen de regels van OOP in.
[/quote]

Verklaar je nader aub.
PHP Scripter op 06/12/2011 21:25:35

Niels, lees mijn post a.u.b. nog eens goed! ;-)

Dat weet ik, daarom begon ik ook met, 'Overigens ....'
Jaron, zou je nog willen posten? Danku!
PHP Scripter,

Het kan zijn dat Jaron op een één of andere manier niet in staat is om op dit forum te komen. Het lijkt mij het beste dat je dit even middels een PM oplost.

Niels
Ik ben ook benieuwd naar het antwoord van Jaron.
@PHP Scripter: als Jaron via PM reageert laat mij dan ook even het antwoord weten :)
Los van dat, het (blijven) bumpen van dit topic lijkt mij niet de bedoeling, vandaar dat ik met de bovenstaande oplossing kwam.
Jaron is in andere topics ook gewoon actief, het lijkt me dus dat hij best op het forum kan. Waarom zou jaron zijn standpunt niet willen verdedigen? Of waarom wil je jezelf niet verloren geven?
Dat weet ik niet, en dat lijkt me ook niet belangrijk. Jaron is niet verplicht om op dit topic te reageren. Laten we het antwoord via de PM afwachten, en dit topic niet heel de tijd omhoog bumpen.

Toevoeging: Wanneer het antwoord via de PM is ontvangen, graag hier plaatsen.

Reageren