Ik heb een vraag. Ik heb op het moment gewoon een simpel script gemaakt dat de tafeltjes voor je kan berekenen. Je vult in een HTML form gewoon een begingetal in, en het PHP script, dat in hetzelfde bestand staat, rekent dan de tafeltjes van het getal dat je invoert tot dat getal+9 uit, bijvoorbeeld van 1 t/m 11.
Nu is mijn probleem dat het script al meteen zichtbaar is, alleen ontbreekt de input nog, dus kan niets worden berekend. Bestaat er de mogelijkheid dat wanneer er nog niets in het HTML formulier is ingevuld, het PHP script niet wordt uitgevoerd?
Dit is basis. Zelf al gezocht op internet?
je controleert nergens in je script of het formulier is verzonden.
daarnaast is het handiger om php boven html te zetten.
Waarom maak je $a aan?
Waar is de controle of er wel een getal is ingevoerd?
Variabelen buiten quotes.
Waarom $uitkomst aanmaken?
Bedankt Aar, ik heb het erin gevoegd en het deed het meteen!
Obelix en Idefix,
Ik had al eens gezocht op internet, maar kon daar ook niets vinden. Daarnaast ben ik ook niet zo heel erg thuis in PHP, ik ken de basis, maar dan ook echt de absolute basis. We krijgen PHP tijdens informatica op school, en wat we leren stelt bijzonder weinig voor.
Ik maak $a aan, zodat ik de waarde die ik uit mijn formulier krijg kan gebruiken in mijn PHP script, of is dit overbodig?
De controle of er wel een getal is ingevoerd had ik nog niet toegevoegd, en eerlijk gezegd ook nog niet naar gekeken.
Als ik de variabelen buiten de quotes haal krijg ik foutmeldingen. Ik dacht eerst ook dat deze buiten quotes hoorde, maar dat werkte niet.
$uitkomst maak ik aan om de uitkomst te kunnen berekenen, deze heb ik dus aangemaakt omdat ik foutmeldingen kreeg wanneer ik de variabelen buiten quotes haalde.
Dat is het inderdaad. We hebben vorig jaar PHP behandeld, en dit was om dat weer een beetje op te halen, aangezien we nu verder gaan. Van Javascript heb ik helemaal geen kennis.
dit "de tafeltjes van $a tot en met $b </br></br>";
moet dan dit worden "de tafeltjes van ".$a." tot en met ".$b." </br></br>";
Waarbij sommigen dan ook nog zullen zeggen dat je enkele quotes ipv dubbele moet gebruiken, maar volgens mij maakt dat heden ten dage niet veel meer uit.