Ik heb een stukje script

while ($obj = mysql_fetch_object($res)) {
echo "{\"id\":\"$obj->id\",\"client\":\"$obj->comment\",\"desc\":\"\"},";
echo "\n";
}
mysql_free_result($res);

resultaat dat ik dan krijg ziet er als dit uit:

{"id":"19","client":"I Love 90","desc":""},
{"id":"20","client":"F en B show","desc":""},
{"id":"21","client":"Kluswijzer","desc":""},
{"id":"22","client":"NRG-Events","desc":""},
{"id":"23","client":"NRG-Events","desc":""},
{"id":"24","client":"Chiquita","desc":""},

Nu moet alleen bij de laatste regel geen comma worden weergegeven.

dus dit:

{"id":"19","client":"I Love 90","desc":""},
{"id":"20","client":"F en B show","desc":""},
{"id":"21","client":"Kluswijzer","desc":""},
{"id":"22","client":"NRG-Events","desc":""},
{"id":"23","client":"NRG-Events","desc":""},
{"id":"24","client":"Chiquita","desc":""}

Hoe los ik dit op?
- Aar - op 28/12/2011 23:17:25

*me gaat op het negeer bankje zitten.

Hoi mij zei het ook helemaal niets, die kreten van je. De TS vraagt een oplossing voor zijn probleempje en daar heb ik op gereageerd. Wat zou hij doen als ik als oplossing "Q_son_Convert" had geroepen en iemand anders denkt wel met zijn probleem mee?
Dan alsnog loont het zeker om eens uit te zoeken wat het nou precies is. We hebben php.net, Google is vriend....

Ik weet trouwens verder ook niet wat jij vreemde kreten vindt...

Als iemand zegt/meent dat hij het beter weet, waarom negeer je het dan? Gebrek aan motivatie om eens iets meer erover uit te zoeken?

Wat zou hij doen als ik als oplossing "Q_son_Convert" had geroepen en iemand anders denkt wel met zijn probleem mee?

Googlen, kijken op de site van de ontwikkelaar van de functie, vragen of diegene er meer over uit kan wijden? Zat mogelijkheden....

Motivatie en inzet hoort nou eenmaal bij programmeren. Als dat ontbreekt zal je het niet ver schoppen in de programmeerwereld...
Om heel eerlijk te zijn....
1 - als ik een term niet ken vraag ik wat het is en wat het met mijn probleem te maken heeft, in plaats van iemand totaal te negeren.
2 - meedenken met een probleem van iemand is juist verder te gaan dan de vraag en de reden erachter te begrijpen. Hier was het duidelijk dat hij een JSON codering zocht en blijkbaar niet in de gaten had dat er een standaard functie voor was. De echte vraag was dus niet "hoe krijg ik die komma weg", maar "hoe krijg ik een array in JSON codering". Als je het mij vraagt was Aar dus juist degene die echt meedacht.

Dat gezegd hebbende, iedereen doet het zoals hij of zij wil. Geen kritiek op hulpvrager, danwel hulpgever in dit geval.
Aha, ik zoeken en zoeken en maar denken wat heeft dat nu met die komma te maken. Waarom vertelt hij niet wat en waarom het beter is. De Q_son_Convert, tjee de hek with it. De oplossing die geboden wordt werkt in ieder geval. Dat het eigenlijk JSon was en ik dacht dat het Jquery was, dat vertellen ze nu pas. Zo maar een gedachtenkronkel!

Goede jaarwisseling!

Reageren