Even een vraagje... ik zoek een icoontje voor mijn "opslaan" knop in m'n cms. Meestal wordt hier een diskette voor gebruikt. Het is dan voor iedereen duidelijk wat het is.

Echter, mijn "dilemma". Kan een diskette nog wel? Niemand gebruikt ze nog.

Maar ik heb al wat andere icoontjes geprobeerd, maar het wordt er dan niet echt duidelijker op.

Vinden jullie dat een diskette nog kan? De vraag is dus of je iets moet nemen dat verouderd is, maar wat wel iedereen kent? Of moet je iets vernieuwends kiezen, maar met de kans dat het niet wordt herkend?
Jens erd op 02/01/2012 16:16:18

Uitgang? Vooral het groene icoon doet me daar aan denken.
Ik vind het eerder download buttons...
Absoluut de floppy blijven behouden.

Ik denk dat de jeugd van tegenwoordig dat icoontje kent als het "save as" icoon, maar niet meer weet (geen idee in welke mate) waarover het gaat.

... en daar is niets mis mee. Houden zo.

Filmprojectoren (voor video), telefoons met draad en hoorn, de enveloppe (voor e-mail), ...
Tegenwoordig kan een smart phone dat ook allemaal, maar de vorm van die retro dingen is veel meer iconisch.
Ja inderdaad, ik vond het in 1e instantie raar om iets te gebruiken dat verouderd is, maar inderdaad gebruik je ook nog een envelop voor e-mail, filmprojector voor video etc. Ik was me er alleen niet zo van bewust, maar nu inmiddels wel :)

Reageren