Ik ben al een tijdje opzoek naar een script die ervoor zorgt dat een belg op onze Belgische afdeling's site komt en een Nederlander op de Nederlandse afdeling's site komt.
Bijv.
Ik uit Nederland bezoek www.domein.be alleen ik ben geen belg dus door een bepaald script wordt ik doorverwezen naar www.domein.nl
Is er een bepaald script voor wat dit namelijk kan?
Kijk eens wat er gebeurt als je $_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE'] echo'ed, en kijk eens hoe je de eerste(bruikbare) tekens daarvan met substr() kan ophalen.
Dan ben je al een eindje verder.
@Jelle, ik denk dat je voorbeeld niet gaat werken. Kijk eens naar de output van $_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE']? En waarom onderdruk je foutmeldingen met een @?
@Aar
De case values aanpassen kan hij zelf wel, je kan ook case stacken
case 'nl':
case 'nl-nl':
geen idee wat de mogenlijke waardes zijn dat mag hij zelf uitzoeken.
ik onderdruk de foutmelding omdat als de variable niet bestaat (misschien bij sommige browsers?) dan boeit de error me niet en wil ik gewoon dat het script verder gaat (en die wordt dan doorverwezen bij de default)
ik onderdruk de foutmelding omdat als de variable niet bestaat (misschien bij sommige browsers?) dan boeit de error me niet en wil ik gewoon dat het script verder gaat (en die wordt dan doorverwezen bij de default)
Browsers bepalen nooit of een variabele wel of niet moet bestaan. Als een browser niks nuttigs erin wil invullen, levert PHP deze gewoon leeg op. Dus die @ kan gewoon weg.