Hallo allemaal,
Ik ben bezig met het designen van een cms. Nu vraag ik me iets af. Wat is de beste manier om je knoppen een naam te geven?
Stel op een bepaald gedeelte in het cms kun je een pagina toevoegen. Je kunt de titel invullen in een invoerveld en de inhoud van de pagina kun je toevoegen in een textarea. Onderaan de pagina staat dan een knop waarmee je de pagina kunt... ja, en dan komt het... toevoegen of opslaan?
Wat is beter:
Optie 1)
Je gebruikt overal de knop "Opslaan" (met het plaatje van een diskette erbij). Dus voor het toevoegen van een pagina, het wijzigen van een pagina, het veranderen van instellingen enz. gebruik je altijd het knopje "Opslaan".
Optie 2)
Je gebruikt overal een knop met een andere titel, maar wel telkens met hetzelfde icoontje (een groen vinkje). De naam van de knop komt dan overeen met de handeling. Voor een pagina toevoegen heeft de knop als naam "Toevoegen". Voor het wijzigen van een pagina of instellingen krijgt de knop de naam "Wijzigen" enzovoorts.
Dus optie 1: de knop heet altijd "Opslaan" en heeft het icoontje van een diskette, of optie 2 de knop heeft telkens een andere naam (die overeenkomt met de handeling) maar wel hetzelfde icoontje (groen vinkje).
Wie heeft advies?
2.807 views