ik heb heel even een vraagje om het command mysql_insert_id()
Ik heb begrepen dat ik hiermee de ID kon ophalen van de laatste insert query die je doet in een script.
echter als ik deze wegschrijf naar een variable dan krijg ik als antwoord 0
iemand enig idee hoe ik dit het beste kan doen ? heb deze ID namelijk nodig voor een volgende query welke bij de volgende query gebruikt moet worden.
heb al een blik geworpen op : mysql_insert_id(); maar helaas word ik daar niet veel wijzer van.
alvast bedankt voor jullie reacties
voorbeeld qeury die ik gebruik
[code]<?php
//INSERT gegevens in database
$qry3 = "INSERT INTO tablea(colluma,collumb,collumc,) VALUES('$var1','$var2','$var3')";
//Dit is het company ID
$id_qry1 = mysql_insert_id();
$qry4 = "INSERT INTO tablea(colluma,collumb,collumc,collumd) VALUES('$var1','$var2','$var3','$id_qry1')";
?>
[code]
Ahh, meneer heeft nog een hutje van stro terwijl iedereen een stenen huis heeft? Alleen omdat hij niet wil veranderen?
Meneer wil helemaal niet goed kunnen scripten? Meneer wil alleen zijn eigen mening volgen?
PHP scripten draait eigenlijk helemaal niet om scripten. Het draait om allereerst foutafhandeling. Zonder foutafhandeling is ELK script slecht. Dus zorg is dat je dat onder de knie hebt voordat je zulke dingen kunt gaan zeggen...
[quote="- Aar - op 19/01/2012 17:50:22"]
Wees dan maar lekker eigenwijs als je toch verzuimt fatsoenlijke foutafhandeling in te bouwen. Blij dat ik geen klant van je ben of bij je werk.
(hoewel de argumenten van jouw kant nog steeds ontbreken)
Nee klopt, daar ben ik ook blij om dat je niet bij me werkt ;)
Paar posts geleden had je al kunnen ruiken dat ik het niet ging doen..
En nogmaals, heb niet gezegd dat het BETER is, tis mijn manier.. zo doe ik het en ga niet ineens switchen omdat een aantal mensen hier zeggen dat het dé beste manier is.
Ik switch wel als ik het fijn vind. Blame it on me, maakt me geen kont uit.
[/quote]
Echt, je krijgt beter advies, en ik snap mijn god niet waarom jij je niet aan wilt passen? We geven argumenten waarom onze manier beter is (en zelfs veiliger), maar jij zegt gewoon dat je op de oude manier door gaat borduren?
Heb je het überhaupt al getest, en ermee gespeeld?
Ik ga mee met de reacties van de anderen in dit topic, en hoop dat je tot inkeer komt dat je die() echt af gaat schieten.
Meer woorden maak ik niet vuil dan dit, en wens je veel sterkte met het lezen van http://php.net/die
En de moeite om er naar te kijken neem je ook niet.
Jammer...
Success verder.
?
Onbekende gebruiker
19-01-2012 18:10
Ik heb ernaar gekeken hoor.. Aar.. Heb die tut ff doorgenomen en gekeken hoe hij het deed. Tuurlijk, zo erg ben ik nou ook weer niet om dingen niet te gebruiken of comments op te geven zonder ernaar gekeken te hebben.
@Wouter, bedankt :) Ik kijk er naar uit, ben nieuwsgierig.
@de rest:
Weet je waarom ik het slechts een paar dagen vol hou op PHPhulp? Precies om deze doelloze discussies, het moddergegooi en de zwartmakerij. Als iemand er voor kiest om een advies of tip niet op te volgen is dat zijn eigen keuze en ondanks dat jullie misschien 100% gelijk hebben is het niet aan de community om beslissingen voor anderen te maken. Advies kan maar hoeft niet opgevolgd te worden. Daarom heet het advies.
Als iemand er voor kiest om jullie goedbedoelde advies niet op te volgen moet hij dat zelf weten. We leven in een vrij land. Bovendien heb ik wel eens mijn vraagtekens gesteld bij het goed bedoelde advies hier. Het eindigt vaak in zulke discussies en daar word ik persoonlijk gewoon moe van.
Als je wil weten waarom PHPhulp nooit verder zal groeien? Zie deze discussie :)
@Mermijn venema
slecht paar dagen volhouden als iemand hier een topic start met problemen en ze geven je advies hoe het beter of sneller of veiliger kan of is waarom zou je het dan niet doen ?
om vervolgens nog een topic testarten dat iets niet werkt terwijl het al 1000 keer uitgelegt word door mensen van hoe het beter kan als je zelf zo goed denkt tezijn.
Schrijf dan maar is een GOEDE tutorial met veel beveilinging mogelijkheden er in.
en een juiste foute afhandeling.