Hoi allemaal.
Ik ben de laatste maanden intensief met PHP bezig en kom bijna overal zelf wel uit, maar nu zit ik met een klein dilemma.
Ik wil een standaard mail versturen naar verschillende adressen en iedere geadresseerde moet een andere bijlage ontvangen.
Ik dacht: dat knal ik ff in een WHILE loop, maar die deed helemaal niets.
.ini is in orde, want mail versturen lukt prima, alleen niet vanuit de loop.
Stukje script:
$sql = 'SELECT * FROM `tabel` ORDER BY `naam`.`id` ASC';
$result=mysql_query($sql);
while ($row=mysql_fetch_array($result)) {
$naam=$row["naam"];
$id=$row["id"];
$email=$row["email"];
$website=$row["website"];
$attach=$row["imglink"];
$update=$row["update"];
$sitemail="[email protected]";
$subject="Onderwerp!";
$bericht= "Dit wordt het bericht. Verzonden op " . date("d-m-Y") . " om " . date("H:i:s") . " uur.<br> Als dit niet klopt, stuur dan dit bericht terug naar ".$sitemail.".<br>;
$mail= mail($_POST['email'],$subject,$bericht,$attach,"From: ".$sitemail."");
}
Zo dan?
Levert niets op, zelfs met ERROR reporting aan...
if(isset($_POST['submit'])){
$sql = 'SELECT * FROM `tabel` ORDER BY `naam`.`id` ASC';
$result=mysql_query($sql);
while ($row=mysql_fetch_array($result)) {
$sitemail="[email protected]";
$subject="Onderwerp!";
$bericht= "Dit wordt het bericht. Verzonden op " . date("d-m-Y") . " om " . date("H:i:s") . " uur.<br> Als dit niet klopt, stuur dan dit bericht terug naar ".$sitemail.".<br>";
$headers = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
$headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";
$headers .= 'From: jorgvberlo <[email protected]>' . "\r\n";
Daar is wel een mauw aan te passen, maar ook daarover heb ik enkel nog theoretische kennis (base64 encoding). Ik ga me even verdiepen in de class theorie en kom dan bij jullie terug (met een net script), want ik weet nog steeds niet hoe ik vanuit mijn lus een email verstuur en daar ging het me om.
Daar is wel een mauw aan te passen, maar ook daarover heb ik enkel nog theoretische kennis (base64 encoding). Ik ga me even verdiepen in de class theorie en kom dan bij jullie terug (met een net script), want ik weet nog steeds niet hoe ik vanuit mijn lus een email verstuur en daar ging het me om.
o.a. phpmailer is een complete set die direct bruikbaar is.