Het ijs is nu nog nergens op de min. dikte (15cm, max. was gister 12cm en min. 6cm), het begint nu al flink te dooien (dus er komt niks bij) en bij twijfelen gaan ze het zeker niet door laten gaan (veiligheid voor alles).
Bij verschillende plaatsen is de dikte al op 15 cm zoals in Bartlehiem en Leeuwarden. Het noorden heeft weinig problemen alleen zuid-west heeft wat problemen alleen met ijstransplantaties proberen ze het alsnog en anders een alternatieve route. Vrijdag en zaterdag gaat het 's nachts weer -8 a -10 graden worden. Dus ik hou de moed er in.
Heb er nu al zin in. Ik ga zowiezo naar Dokkum naar het keerpunt en dan eind van de middag lekker de kroeg in aan de lekkere beerenburg! En Hertog Jan natuurlijk!
...en dan eind van de middag lekker de kroeg in aan de lekkere beerenburg! En Hertog Jan natuurlijk!
Haha, eens een alcoholist, altijd een alcoholist!
Ik ben ook wel benieuwd... it geeeht oan!!! (of zoiets...)
Piet Paulusma was daarstraks op de radio en bij hem achter z'n huis was het wel 15cm dik. Maar dat is niet overal het geval. Wellicht komt er een alternatieve route.
Van de ene kant geloof ik er niet in (weertechnisch gezien), maar van de andere kant (jee, ik lijk wel een politicus) valt het me op dat het wel erg "officieel" begint te lijken nu. Veel media-aandacht, zelfs een elfstedenjournaal. Dat geeft mij het gevoel dat er toch een kleine kans bestaat. Maar ja, het blijft natuurlijk koffiechocomeldik kijken...