Kun je misschien je code tussen [code] tags plaatsen?
Wat fouten die je moet verbeteren:
- plaats <!doctype html> op de 1e regel van je script, dit is verplicht
- haal <!-- en --> weg uit de <script> tags, dit is ouderwets en overbodig
- een formulier maken we niet meer op met tabellen. Gebruik het <label> element en tags als <fieldset>
- gebruik geen inline CSS als style="" border="" height="" enz.
- gebruik id's en geen namen om elementen te selecteren
function validateForm(contact)
{
var x=document.forms["contact"]["naam"].value
if (x==null || x=="")
{
contact.naam.style.backgroundColor="#FF5B00";
alert("vul uw voornaam in alstublieft");
return false;
}
}
?>
:) zou moeten werken
[size=xsmall]Toevoeging op 10/02/2012 13:01:36:[/size]
Om Roel even te ondersteunen, ik zelf ben ook omgeschakeld op HTML5 bij veel websites. Gewoon HTML5 het werk laten doen en met PHP of ASP nog even nakijken of alles wel klopt, iedereen krijgt dus gewoon nette HTML5 meldingen behalve IE7 gebruikers e.d., die krijgen een berichtje op een witte pagina.
@Reshadd, JS staat bijna altijd aan dus dat kun je wel verwaarlozen.
Tevens zal ik required gebruiken zonder value name, dat maakt het stukken beter.
Het voordeel is dat je hier geen extra checks voor hoeft te doen en het browser het afhandelt en dat de error berichten in de taal van de browser zijn (al kun je deze errors wel met JS aanpassen). Het enige irritante is dat je hele lelijke error boxen krijgt. In Chrome15 was deze echt foei lelijk, maar het is nu al een stukje beter. In Chrome heb je ook nog de mogelijkheid om de 'error-bubble' te bewerken met CSS, maar in andere browsers kan dat nog niet.
Hallo,
allemaal hertelijk bedankt voor de reactie. Zelf heb ik alle tips getest en ben ik verder geholpen met dat javascript van reshadd farid
Die html5 lijkt geen uitwerking te hebben. Ik heb IE8 als browser, moet je nog iets anders doen ook om die nieuwe tags te gebruiken?
In elk geval bouw ik de funtie verder uit en probeer ik nu om te controleren op juistheid van mijn e-mail.
Nogmaals bedankt!