Nog een punt:
Je kan gradients ook met CSS3 maken, daarvoor hoef je geen afbeelding te gebruiken. Afbeeldingen zijn in dat geval alleen maar meer laadtijd.
Als je een goed bestandsformaat gebruikt en je gebruikt een afbeelding van 1 pixel breed kan het geen kwaad. Het voordeel is dat het verloop dan in alle browsers werkt en niet alleen in de browsers die css3 ondersteunen.
[quote="Koen V op 16/03/2012 08:14:50"]
Nog een punt:
Je kan gradients ook met CSS3 maken, daarvoor hoef je geen afbeelding te gebruiken. Afbeeldingen zijn in dat geval alleen maar meer laadtijd.
Als je een goed bestandsformaat gebruikt en je gebruikt een afbeelding van 1 pixel breed kan het geen kwaad. Het voordeel is dat het verloop dan in alle browsers werkt en niet alleen in de browsers die css3 ondersteunen.
Gradients in CSS3 kan je gewoon gebruiken. Het zal werken in Webkit, Gekko, Opera en MicroSoft als je het juiste filter gebruikt: Gradient filter
Ik zou het zeker doen, maar nu ben ik ook weer grote voorstander van CSS3 ;)
gebruik geen in line css als:
<br class="clear" />
Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar dit is geen inline CSS. Er staat hier dat de br tag een class .clear meekrijgt, die vervolgens in CSS gestyled wordt.
- plaats je javascript onder de verwijzing naar je css in de head in plaats van in de body, scheelt later zoekwerk.
Ik wil eerder aanmoedigen om het vlak voor </body> te plaatsen. Dat maakt de pagina laadtijd sneller en je hebt nooit problemen met DOM not ready. Ook dan kun je ze alsnog makkelijk vinden.
Die social media klopt nog steeds niet:
- ik krijg hem niet meer dicht
- menu knoppen werken niet meer als het open is
- het is beter de buttons gewoon met een kleine versie in de header te stoppen
@koen bedankt dit was niet mijn bedoeling om een image van 1200px neer te zetten dit heb ik gelijk gefixt.
waarom ik nog geen css3 ervoor gebruik is omdat het dan niet overal compatible is en als ik het in IE niet te zien krijg bijv. dan krijg ik een roze vlak en dit staat niet goed, zie reactie wouterJ
@bas bedankt voor je feedback ik heb een hele hoop van je opmerkingen toegepast waar ik mee eens was
close werkt wel in firefox maar het plaatje wat ervoor kwam was zo groot dat het de button een beetje blokkeerde. :)
die lege class komt doordat mijn navigation er zo uitziet:
maar op een of ander manier doet de active class het niet omdat de <nav> opmaak eroverheen gaat. als iemand weet hoe ik dit oplos. dan hoor ik dat graag!
de JS heb ik altijd net boven de </body> reden: zie reactie van wouterJ.
verder...
wat bedoel je met :
- 'Voer een geldig email adres in deze hebben wij nodig om te reageren op uw reactie' -> email adres is aan elkaar en een punt achter de zin ;)
kortom ik heb een heleboel veranderd. voor het resultaat:
waarom ik nog geen css3 ervoor gebruik is omdat het dan niet overal compatible is en als ik het in IE niet te zien krijg bijv. dan krijg ik een roze vlak en dit staat niet goed, zie reactie wouterJ
Ik zeg juist dat je het moet gebruiken. IE heeft een filter en die wordt al gesupport in IE5.5, dus je kan het makkelijk gebruiken. Natuurlijk wel even de juiste properties gebruiken en niet krampachtig vasthouden aan de zogenaamd betere CSS3 properties.
@wouter ik bedoelde juist alleen het roze vlak van jou reactie :)
maar dat wist ik niet dat het door IE al ondersteunt werd. maar is css3 ipv de image gebruiken beter alleen vanwege laadtijd?
met een img van circa 6px breed zou het niet uit moeten maken toch?