Door
Jeroen VD
op 16-03-2012 16:55
gewijzigd op 16-03-2012 18:21
2.565 views
ik heb het een en ander gelezen of pdo, en over mysql_* functies. nou vraag ik me af, wat is nu beter? wat is jullie mening daarover? en dan ook waarom, simpele gebruik deze - antwoorden heb ik niet zo veel aan voor een keuze
Ik wil je nog een keer vragen om dan zelf te onderbouwen waarom jij MySQLi beter vind i.p.v. mee een beetje af te zeiken en PDO erbij.
En als je gaat zeggen dat ik weer verkeerd lees:
PDO is te beperkt in de mogelijkheden, je kan lang niet alles wat je met mysqli wel zult kunnen. Specifieker kan ik niet zijn, want na 1 maal er naar PDO gekeken te hebben was ik het al beu.
- PDO is leuk voor de simpele queries en een niet al te ingewikkeld databasemodel -
PDO is geen aanrader, je zult bij bepaalde zaken alsnog de mysqli benodigen!!
En je mag mijn argumenten wel niks vinden, jij geeft zelf geen één argument. Je loopt eigenlijk alleen PDO en mij compleet met de grond gelijk te maken. Is dat jou enige doel hier op het forum? Mensen afzeiken zonder enige onderbouwing? Zo lang doorzeuren zodat men je wel een keertje gaat geloven? Want het kan aan mij liggen, maar jij heb hier nog NOOIT, in de tijd dat ik hier zit, iemand vriendelijk te woord gestaan of geholpen...
"Tevens omdat PDO meerdere databases support", wat wil je daar mee schrijven dan? Want je leeft daarmee in een hele onwerkelijke droom, dat dat een voordeel is.
Hiermee wil ik bereiken dat je met MySQLi alleen de, volgens jou, oh zo slechte MySQL server kunt gebruiken. Met PDO heb je de mogelijkheid tot het werken met alle andere databases.