ik wil graag de urls van mijn website wijzigen d.m.v. Mod rewrite en ik heb een tut op phptuts gevolgd.
alleen is mijn probleem nu dat ik nooit met een .htaccess bestand gewerkt heb en de link op phptuts voor uitleg geraadpleegd maar deze bestaat niet meer.
dus mijn vraag nu bestaat een .htaccess al gelijk op een webserver of maak ik dit gewoon aan met een leeg document door deze .htaccess te noemen ?
en zouden er meer dingen in moeten staan behalve hetgeen wat op phptuts staat?
Het kan aan mij liggen, maar hier werkt het uitstekend. Je bouwt met je htaccess about.html om naar index.php?page=2 en dat is ook precies wat er gebeurd: http://reshadfarid.nl/about.html
En dat is dus precies wat ik uitleg, zo werkt htaccess niet. Je moet nu gewoon zorgen dat je nooit meer index.php?page=2 hebt, maar altijd gewoon direct naar about.html linkt (of een andere).
En als je dit wilt voor Google is het beter om redirect 503 (?)301 pagina's te maken, hierdoor veranderd google vanzelf zijn pagina's.
dit omdat ik niet steeds aparte pagina's wilde maken om steeds als er een link veranderd werd dat ik dit ook moest doen,
vervolgens vang ik dit op hiermee <?php
switch($_GET['page']){
case '1':
include_once('main.php');
break;
case '2':
include_once('about.html');
break;
case '3':
include_once('contact.html');
break;
case '4':
include_once('portfolio.html');
break;
case '5':
include_once('code.html');
break;
case '6':
include_once('sitemap.html');
break;
default:
include_once('main.php');
break;
}
?>
de about.html is niets anders dan een content pagina die geinclude wordt. dus ik denk dat ik er altijd mee zal blijven stoeien of het geheel moet omgooien. of heb ik het nu bij het verkeerde eind?
[size=xsmall]Toevoeging op 06/04/2012 15:07:48:[/size]
edit: wouter als ik mij htacces dus verander in dit zal dit hetprobleem moeten oplossen? en dit is idd voor google :)
Je bent nu bij het verkeerde eind. Haal in je htaccess alle .html weg en vervang dit met /. Vervolgens maak je je menu zo op:
<?php
$pages = array(1 => 'Home', 2 => 'About', 3 => 'Contact', 4 => 'Portfolio', 5 => 'code', 6 => 'sitemap',);
$menu = '<ul>';
foreach( $pages as $page_id => $page_name )
{
if( isset($_GET['page']) and $_GET['page'] == $page_id )
$class = 'current';
else
$class = '';
En nu werkt je htaccess. Als je nu op about klikt wordt je doorgezonden naar domein.nl/about/ en dan wordt er via htaccess de pagina index.php?page=2 opgehaald en dat kun je gewoon in je originele pagina scriptje gebruiken en dus ben je dan klaar.