Mag verwijderd worden
Hallo beste lezer/geïnteresseerde,

Ik reis de laatste tijd vaak met de trein, en heb ontdekt dat reizigers best vaak maar doelloos voor zich uit staren en soms zelf in slaap vallen. Daar heb ik zelf ook best vaak last van, en ik kwam toen zomaar op het (goede?) idee om een speciale site te maken voor OV gebruikers.

Het idee
Een site waarop OV reizigers een profiel kunnen maken, delen waar ze nu aan het reizen zijn en delen hoe lang dit bijvoorbeeld duurt. Terwijl ze hier mee bezig zijn, kunnen ze naar de radio luisteren, spelletjes spelen, chatten met andere reizigers of delen waar ze zitten zodat ze reizigers elkaar opzoeken, hun reisinformatie opzoeken... Dit maakt het reizen een stuk leuker (denk ik).

Natuurlijk komt er een mobiele versie en een versie voor op bijvoorbeeld je laptop. Op het gebied van een app nog geen ideeën.

Hoe ik dit wil realiseren
Tsja, nu komen we bij het idee. Ivm mijn Asperger (autisme) kan ik van alles erg goed bedenken, en ook vaak bedenken hoe ik het dan precies wil. Het probleem is dat ik het dan niet (goed) uitvoeren kan. Daarom zoek ik 1/2 mensen die willen helpen met de site. In ruil daarvoor een linkje, vermelding etcetera en natuurlijk "Admin" rechten op de site. In de toekomst misschien zelfs een deel van de eventuele inkomsten.

Geld is voor mij een probleem, dat heb ik namelijk niet.

Wat vinden jullie van mijn idee? Wie zou er willen helpen? Het lijkt me geweldig om dit te realiseren en kan me niets vergelijkbaars bedenken.

Mvg

Oeps, hij staat in de verkeerde categorie, kan een MOD hem even verplaatsen?
Albert de Wit op 19/03/2012 14:14:57

lol dat meen je niet hahaha

kies dan boemkool

Helaas moet ik bekennen dat deze opmerking gegrond was.
Want die andijvie.nl slaat je nergens op als je api wilt voor treinen.

Zie ook mijn Edit in de zelfde post.

Maar voor de TS ik heb zeker al goede namen voorbij zien komen, waar ik persoonlijk wel wat in zie.
Ik ben bezig met stage.

Maar.....

Maar!

MAAR!!!!!!!!!!!

ik wil zeker wel wat ervaring hiermee opdoen!

ik ben alleen hele dag niet beschikbaar van half 9 tot 5 uur.
dan ben ik namelijk op stage

mijn huidige kennis:

simpel PHP dit schooljaar mee begonnen (studie applicatie ontwikkelaar niveau 4 mbo)
ik wil natuurlijk graag javascript ervaring opdoen en het deel dat ik nog niet weet van
html css
:D

[size=xsmall]Toevoeging op 19/03/2012 14:22:52:[/size]

even offtopic vraagje...

heb je deze site zelf gemaakt? http://www.teenfm.nl/
Nou die kleuren zou niet een zo gek niet zijn. Aangezien je toch een trein api wilt.
en welke kleuren zet je het beste weg tegen een trein api, dat lijkt mij altijd nog geel en blauw.

Ik denk alleen dat je dan onderscheid moet maken in hoe je de kleuren gebruikt.
Tevens ben ik aan denken of ik je eventueel zou kunnen helpen met maken van de front end gedeelte van de site.

Moet eerst even zien of ik dit kan combineren met mijn eigen dingen.
Hier zou ik dan nog even op terug moeten komen bij jou. Een idee heb ik zeer zeker al wel voor een lay-out. Maar een lay-out bepalen doe je niet zomaar even. Je zou voor je vast lay-out wilt bedenken eerst moeten weten welke dingen je wilt hebben op de site. En daar vorm je de lay-out om heen.
Albert de Wit op 19/03/2012 14:21:34

Ik ben bezig met stage.

Maar.....

Maar!

MAAR!!!!!!!!!!!

ik wil zeker wel wat ervaring hiermee opdoen!

ik ben alleen hele dag niet beschikbaar van half 9 tot 5 uur.
dan ben ik namelijk op stage

mijn huidige kennis:

simpel PHP dit schooljaar mee begonnen (studie applicatie ontwikkelaar niveau 4 mbo)
ik wil natuurlijk graag javascript ervaring opdoen en het deel dat ik nog niet weet van
html css
:D

[size=xsmall]Toevoeging op 19/03/2012 14:22:52:[/size]

even offtopic vraagje...

heb je deze site zelf gemaakt? http://www.teenfm.nl/

Oke, het lijkt me leuk als je zou willen helpen :)

Ja, die site is voor het grootste deel zelf gemaakt, maar wel met veel hulp van een Vlaamse vriend van me. Hij wil de laatste tijd helaas geen contact meer..
zie onder
Frank WD op 19/03/2012 14:23:52

Nou die kleuren zou niet een zo gek niet zijn. Aangezien je toch een trein api wilt.
en welke kleuren zet je het beste weg tegen een trein api, dat lijkt mij altijd nog geel en blauw.

Tevens ben ik aan denken of ik je eventueel zou kunnen helpen met maken van de front end gedeelte van de site.

Hier zou ik dan nog even op terug moeten komen bij jou. Een idee heb ik zeer zeker al wel voor een lay-out. Maar een lay-out bepalen doe je niet zomaar even. Je zou voor je vast lay-out wilt bedenken eerst moeten weten welke dingen je wilt hebben op de site. En daar vorm je de lay-out om heen.

Daar heb je gelijk in, het moet wel een beetje bij de NS passen. Daarom lijken mij de basis NS dingen dan toch het handigst.

Tsja, wat betreft de dingen die ik wil.. Ik zal het nu toch maar is allemaal gaan uittypen, en kijken wat er dan uitkomt. Ben benieuwd naar wat ik er zelf van maak..

[size=xsmall]Toevoeging op 19/03/2012 14:27:30:[/size]

Albert de Wit op 19/03/2012 14:25:21

Als je enig nut in me ziet als programmeur:

[email protected] (de 13 is NIET mijn huidige leeftijd voor de mensen die dat denken)

Ik zal je toevoegen ;)
Trouwens, leeftijd interesseert me eigenlijk niets, ik ben ook maar 14.. Achja, als ik ooit KvK nummers etc moet aanvragen staat mijn vader open om me te helpen op dat gebied. Alles komt dan ook op zijn naam.
Jurrian Nijland op 19/03/2012 14:25:58

[quote="Frank WD op 19/03/2012 14:23:52"]

Daar heb je gelijk in, het moet wel een beetje bij de NS passen. Daarom lijken mij de basis NS dingen dan toch het handigst.

Tsja, wat betreft de dingen die ik wil.. Ik zal het nu toch maar is allemaal gaan uittypen, en kijken wat er dan uitkomt. Ben benieuwd naar wat ik er zelf van maak..
[/quote]

NS is niet de enige treinmaatschappij in nederland ;)

Ik zou gewoon voor een gezellig layout gaan. Mensen moeten terug willen gaan en zeggen :"Goh, dat doe ik volgende keer weer maar dan vraag ik ook een paar vrienden"
Albert de Wit op 19/03/2012 14:27:30

[quote="Jurrian Nijland op 19/03/2012 14:25:58"]
[quote="Frank WD op 19/03/2012 14:23:52"]

[/quote]

NS is niet de enige treinmaatschappij in nederland ;)

Ik zou gewoon voor een gezellig layout gaan. Mensen moeten terug willen gaan en zeggen :"Goh, dat doe ik volgende keer weer maar dan vraag ik ook een paar vrienden"

[/quote]
Maar wel de meest bekende lijkt mij.. Achja, we zullen wel wat vinden..
Albert de Wit op 19/03/2012 14:25:21

a*****d**it***@h****il.c** (de 13 is NIET mijn huidige leeftijd voor de mensen die dat denken)

Albert de Wit op 19/03/2012 14:41:35

[quote="Albert de Wit op 19/03/2012 14:25:21"]

a*****d**it***@h****il.c** (de 13 is NIET mijn huidige leeftijd voor de mensen die dat denken)

[/quote]

Heb je toch toegevoegd, of is het alleen voor mail?

Reageren