Ik was eigenlijk wel benieuwd naar welke software jullie gebruiken voor bijv. designen & simpel HTML scripten enzo.. Want ik gebruik nu een of ander simpel (prut-)programma en wil het toch wel wat professioneler aanpakken..
Ik gebruik voor PHP NetBeans IDE. Goede integratie met PHPUnit en XDebug en werkt redelijk met Git samen. Voor HTML vaak notepad++, maar daar zijn vast betere alternatieven voor.
Ik hou nooit van die overgrote editors waarvan je de helft niet kent. Daarom gebruik ik altijd InType (simpel, light-weight, maar toch met handige functies) en Vim (werkt alleen met toetsenbord, zonder muis. Zeer uitgebreid systeem erachter, editor zelf zeer minimaal).
Voor designen gebruik ik natuurlijk Photoshop.
Als Version Control System gebruik ik GIT en als localhost wamp. Verder ben ik alpha-alpha-alpha tester van LiveReload op windows. Binnenkort komt hij in stable versie en dan wordt het een zeer handige tool.
Als CSS preprocessor gebruik ik Stylus. Als browser natuurlijk Chrome.
Visual Paradigm voor het tekenen van UML diagrammen en FileZilla als FTP programma.
Mocht ik eens in een vreemde bui C# willen scripten dan heb ik hier ook Visual Studio C# staan.