Hallo, kan iemand mij helpen met het maken van een Mysql guestbook. Wat ik wil kan ik nergens vinden dus ik dacht laat ik het hier eens proberen. Ik ben namelijk op zoek naar een guestbook die maar een pagina laat zien en waar maar bv. 30 berichten in kunnen staan, dus geen page navigation. Dit kan ik echter wel zulke scripts vinden, maar ik zou graag willen dat als er bv. maar 30 berichten in mogen staan, dat als de 31ste bericht wordt gepost, automatisch het eerste geposte bericht op mijn database wordt verweidert.
Weet iemand hoe dit moet
?
Onbekende gebruiker
06-10-2003 15:44
zo dan:
$sql = "select id from tabel order by id limit 0,1";
$total = mysql_num_rows($result);
mysql_result($res, 0);
$sql = "INSERT INTO gastenboek (ip, date, time, name, email, message)";
VALUES ('$ip', '$date', '$time', '$name', '$email', '$message')
mysql_query($sql) or die("Er is een storing opgetreden. Probeer het later opnieuw");
ik zou me god niet weten waar ik dat blaat gebeuren moet plaatsen, kan jij dat script niet even over nemen en hem even weizigen. Als je wilt graag.
hoi
$blaat = nu vervangen door $idnummer .. als je echt niet weet wat ik hieronder doe, leer dan ff php want ga niet steeds scriptjes voor je schrijven kerel ;)
<?
if (!$HTTP_POST_VARS["submit"])
{
$sql = "select id from gastenboek order by id limit 0,1";
$result = mysql_query($sql);
$idnummer = mysql_result($res, 0);
// $idnummer is het eerste id nummer
echo "
<form method=post action=$PHP_SELF>
<input type=hidden name=idnummer value=\"$idnummer\">
<br>
ANDERE INPUT FIELDS
<br>
<input type=submit name=submit value=submit>";
}
else
{
$sql = "INSERT INTO gastenboek (ip, date, time, name, email, message) VALUES ('$ip', '$date', '$time', '$name', '$email', '$message')";
mysql_query($sql) or die(mysql_error());
$sql = "DELETE FROM gastenboek WHERE id = '$HTTP_POST_VARS[idnummer]'";
$res = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
}
?>
?
Onbekende gebruiker
07-10-2003 16:42
ja ok ik begrijp het dat jij het zo ziet, maar ik weet wel hoe het werkt, maar nooit precies hoe ik het moet schrijven.
Maar ik heb nog een vraagje, weten jullie waardoor het komt dat als ik een tweede tabel aanmaak in mijn database en deze probeer te laten zien in een pagina, er geen verbinding tot stand kan komen?
Soory bas, maar hij werkt nog steeds niet, ik weet niet wat het is,
bestaat er niet een sql als er 30 id's zijn dat ie dan steeds bij een nieuwe de eerste delete.