Door
Sevvlor S
op 28-03-2012 15:51
gewijzigd op 28-03-2012 15:56
1.651 views
hoi,
Mijn site heeft een compleet nieuw jasje gekregen, echter ben ik niet helemaal tevreden over de layout. Heeft iemand van jullie een paar tips/opmerkingen.
[DESIGN]
- de blauwe kleur in de pagination is niet mooi en niet leesbaar, pas dit aan naar een kleur die daar wel thuishoort (lichtgrijs)
- ronde hoeken vind ik zelf iets te gretig. Maak ze iets kleiner
- Hoofdtitel mag wel wat groter, zodat hij in de header goed past
- Het lijkt me allemaal een beetje te strak voor een game site. De header ziet er echt erg mooi uit, maar niet voor een gamesite.
[CODE]
Dit is altijd mijn onderdeel, ik schrijf hier gewoon zo'n beetje alles wat ik kan vinden. Zie dit als punten om te verbeteren, en doe ermee wat je wilt.
- keywords meta tag wordt niet gebruikt door google, en met zoveel keywords ook niet door Yahoo!. Zorg dat het allemaal nog een beetje op 1 regel past, iets van 8 - 10 keywords ofzo.
- language meta tag bestaat niet meer. Voeg aan het html element een lang="en" attribute to
- die styling op de link tags is totaal niet nodig en moet je weghalen.
- Google Site verifidation kun je beter via de nieuwe File optie doen. Zo vervuil je je broncode niet met onnodige dingen. Tevens lijkt 2 keer Google Site verification me iets te veel...
- Plaats code element vlak voor </body>. Hierdoor heb je geen DOM not ready fouten en laad je pagina sneller.
- Mocht je het hiervoorgaande punt niet willen toepassen, plaatst dan in elk geval de analytics voor </body>. Dan krijg je eerlijkere resultaten.
- geen script tags vlaten verdwalen in de HTML. Plaats ze of in de head of vlak voor </body>.
- gebruik geen inline CSS als width=, style=, enz.
- 3 div tags genest om zo'n header te maken? Dat is echt veel te veel. #header-image-wrapper en #header-wrapper kun je samenvoegen in 1 div: #header
- div#navi-bar en ul#navi-menu kun je ook samenvoegen tot ul#nav
- hetzelfde geldt voor die veel te veel div tags voor de artikelen. Dit kun je zo'n beetje samenvoegen tot:
Tevens mis je hier semantiek, door alinea's niet in paragraph (<p>) elementen te zetten.
- je gebruikt h2 elementen voor sidebar titels en h4 elementen voor de artikel titels. Vind je de titels van de sidebar nou echt 2x zoveel nut hebben als die van een artikel? Ik zou het eerder omdraaien.
- gebruik in je footer een list voor de links en gebruik CSS border-right: 1px solid #000; om de lijntjes tussen de links te krijgen.
- de 2de div in de footer is ook hier weer niet nodig.