Beste,

Ik heb een kleine vraag omtrent een domeinnaam. Stel, er is een internationaal merk bijvoorbeeld nike, en iemand die nike.nl bezit is niet bereikbaar en er staat alleen een blanco pagina en geen website op. Wat kan het bedrijf dan nog meer doen om toch in bezit te komen van het desbetreffende domeinnaam?

Alvast bedankt,
Joran den Houting
Contact opnemen met de eigenaar? Die valt vaak wel te achterhalen via het WHOIS-register.

Anderen hebben niks over de domein te zeggen....
Wordt er niet gereageerd, jammer en hoop dat deze ooit eens zal verlopen.
Kijken wie de eigenaar van de site is en daar contact mee opnemen. Wellicht wil de eigenaar de site voor een x bedrag van de hand doen.

Op www.sidn.nl kun je zien wie de eigenaar van de site is.
We weten wie de eigenaar is, alleen deze reageerd niet op mail en beantwoord zijn telefoon niet, en dat is niet van 1x proberen..

Verlopen zal het waarschijnlijk niet doen omdat de eigenaar nog meer domeinnamen heeft lopen bij hetzelfde bedrijf die al sinds 1994 geregistreerd staan. Gezien de merknaam van een merk waarvan wij licentiehouder zijn in Nederland gebruikt wordt zouden wij deze heel graag over nemen, het zorgt ervoor dat de meest logische weg van het zoeken naar onze collectie niet werkt.
Hmmm, probeer een ander telefoonnummer te achterhalen. Wellicht bij de provider? Ik vrees dat je niet veel meer kan doen.
De provider belde gisteren terug met de boodschap: wij weten bij voorbaat al dat onze klant geen interesse heeft in verkoop van dit domein. Waar slaat dat nou op? Ik denk dAn bij me zelf: had ik maar zo'n domeinnaam dan had ik er goed geld voor gevraagd..
Ik neem aan dat je nog eeven doorgevraagd heb of je de eigenaar toch zelf even zou kunnen spreken?
Uiteraard, maarja klantgegevens en privacy. Ze hebben een mailtje voor mij doorgestuurd. Hopen nu!
Oké, succes!
Je kan bij SIDN aankloppen https://www.sidn.nl/over-nl/geschillen-en-klachten/inbreuk-op-rechten/ en anders word het een rechtzaak (er vanuit gaande dat je daadwerkelijk de rechten hebt)
Het moeilijkste punt is dat als het zoals in je voorbeeld alleen nike.nl is zonder inhoud je minder sterk staat omdat niet geheel zeker is dat hij/zij jou rechten in de weg zit (Kijk maar naar het merk Ajax, zolang de voetbal club niet ineens met brandblussers gaat werken is er geen enkel probleem dat ze ajax.nl gebruiken)
Wat ook belangrijk is bij een juridische gang is dat de merknaam eerder bestond als de domeinnaam..

Reageren