Ik net bezig met PHP en heb nu een login systeem (niet zelfgemaakt) op mijn site.
Ik heb ook een script voor een spelletje (niet PHP) gemaakt en op mijn site gezet , nu heb ik dus een database waar de users in staan , die users hebben ook een row: "money".
Nu wil ik dus "money" van een user importeren in mijn script van het spelletje , welke manieren zijn hiervoor ? Ik heb al heel wat geprobeerd maar het is nog niet gelukt.
Als je niet weet wat relevant is dan moet je je af gaan vragen waar je mee bezig bent!
In wat voor ransig taaltje is dat spelletje geschreven dan.... maar ach je hebt in feite al een antwoord verkregen: xml, json enz allemaal protocollen om tussen verschillende "platforms" informatie uit te wisselen.
Dat is toch simpel..
pseudo code:
[code]
<?php
$sql = "SELECT username,
money
FROM users
WHERE
userid = '".mysql_real_escape_string($_SESSION['userid'])."'
";
$result = mysql_query($sql);
$row = mysql_fetch_assoc($result);
echo $row['username']. ' Heeft '.$row['money'];
?>
[code]
Zoals Noppes al opgemerkt heeft geef je weinig informatie. Je zegt dat je gegevens in een database staan en die kun je in principe vanuit elke programeertaal benaderen.
Laat JOU code eens zien.
We kunnen je van alles lopen vertellen, maar wij kunnen niet zien wat je aan het doen bent.
Welke tabel gegevens heb je? Bedoel dus de kolomnamen, sesion namen.
Als je die variabele weer wenst te gebruiken, kan dat gewoon.
Alleen nu 'doet ie ut niet' omdat ik alleen maar voorbeeld code kan maken voor je.