Normaal - zo heb ik het geleerd - maak ik mijn php-bestanden in een folder, en zeg ik dat localhost naar deze folder verwijst. Mijn site kan ik dan bekijken in een browser de url http://localhost/index.html in te geven.
Maar hoe doe ik dat nu als ik met twee sites werk, een in map1 en een in map2?
Ik kan localhost toch maar naar één map verwijzen?
Mijn bedoeling is om in twee mappen die geen gemeenschappelijke parent hebben te kunnen werken.
vb. in c:\My Documents\A\B\C en in c:\My Documents\E\F\G\H\I\J
@Santhe, ja idd zo zat ik ook even. Dit is voor mij de gebruikelijke manier van werken met 2 projecten.
@Sam, wat bedoel jij met die 2 paden naar mappen?
Want dat zijn geen officele paden die je gebruikt tijdens opvragen via localhost.
Ik neem aan dat het de paden zijn van de lokatie's waar jij alles hebt staan?
Maar dan komen wij alleen bij het punt, dat je ergens hebt aan gegeven wat je root map is. Als je root map is c:\My Documents\A\B\C, dan zal je altijd vanuit deze map moeten werken. Dan word het zo:
c:\My Documents\A\B\C\site_1
c:\My Documents\A\B\C\site_2
Maar dat is dan alleen als je root c:\My Documents\A\B\C is.
Dus twee verschillende roots gebruiken, lukt niet?
Ik wil gewoon een testprojectje opstarten vanuit een compleet andere locatie dan waar mijn gebruikelelijke site staat.
?
Onbekende gebruiker
05-04-2012 18:33
Je kan zoveel paden aanmaken als je zelf wilt, gewoon een nieuwe virtual host aanmaken die naar die directory verwijst.
Indien je een windows pc hebt, moet je naast vhost ook nog host naam toevoegen aan het hosts bestand (C:\Windows\System32\drivers\etc)
[hosts]
127.0.0.1 hostname
[apache vhost]
?:\Apache2\conf\extra
voorbeeld vhost:
<virtualHost *:80>
DocumentRoot "C:\Apache2\htdocs/folder
ServerName folder
<Directory "C:/Apache2/htdocs/folder/">
AllowOverride All
Order allow,deny
Allow from all