Hey,

Ik heb een tablet gekocht maar als ik boven op me kamer zit heb ik nauwlijks berijk dus wil een router

ik wilde zometeen deze (klik) gaan kopen maar nu is de vraag kan je deze ook draadloos kopelen of moet je een kabel aansluiten en kan je deze wel er tussen zetten,
en als ik hem dan met een kabel aan de netwerk moet sluiten kan ik dan gewoon weer door verbinden naar me pc?

http://www.dixons.nl/icidu-wireless-router-300n-5dbi.html

(miss de verkeerde forum maar hier krijg ik vaak snel en goed antwoord XD)
Als je twee etages hebt, dan is het belangrijk dat je een goede router hebt die een goed wireless bereik heeft. Heb zelf allerlei (stuk of 5) routers gehad en allen begonnen te haperen qua dataverkeer (intern als extern), wegvallende of zwakke wireless verbinding, ....

Heb maand terug de Linksys E4200 gekocht. Prijs gewonnen voor beste router 2011 en tot nu toe super. Je kunt zelfs twee draadloze netwerken instellen; één voor je eigen gebruik en één voor gasten. Ook kun je de bandbreedte gemakkelijk aanpassen wat er voor zorgt dat je één kunt kiezen die niet veel voorkomt in je buurt om zo het signaal optimaal te hebben.

Ander voordeel is, is dat hij maar liefst 6 interne antennes heeft. Super router!

Daarnaast de vertrouwde en gemakkelijke linksys interface.
Bas Kreleger op 07/04/2012 14:43:07

Als je twee etages hebt, dan is het belangrijk dat je een goede router hebt die een goed wireless bereik heeft. Heb zelf allerlei (stuk of 5) routers gehad en allen begonnen te haperen qua dataverkeer (intern als extern), wegvallende of zwakke wireless verbinding, ....

Heb maand terug de Linksys E4200 gekocht. Prijs gewonnen voor beste router 2011 en tot nu toe super. Je kunt zelfs twee draadloze netwerken instellen; één voor je eigen gebruik en één voor gasten. Ook kun je de bandbreedte gemakkelijk aanpassen wat er voor zorgt dat je één kunt kiezen die niet veel voorkomt in je buurt om zo het signaal optimaal te hebben.

Ander voordeel is, is dat hij maar liefst 6 interne antennes heeft. Super router!

Daarnaast de vertrouwde en gemakkelijke linksys interface.

ja maar daar hangt nog wel een prijs kaartje aan :P
wij hebben daarbij niet echt snel internet ik haal denk net 50 mb/s via de draadloze verbinding

dus vandaar ik die van dixons wil en ik kan hem dan vandaag nog halen :P dus kan je elke router in je netwerk zetten zo niet kan deze het wel of niet?
je kan ook een extender kopen, zo een hebben wij ook in het huis.
Ik heb een Icidu router (150N geloof ik) hangen en ik ben er best tevreden over. Als main-router zou ik hem niet inzetten, maar voor erbij werkt het prima. Snelheid is prima, het bereik is goed te doen. Ik heb het opgehangen in een geïsoleerde geluidsstudio, op 20 meter afstand buiten deze ruimte is het bereik nog steeds zeer goed.

Het is echter wel zo: betaal je meer dan krijg je meer.
Ik heb hem inmidels al gekocht alles gedaan wat in het boekje staat
Alleen krijg ik geen internet verbinding iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen
Hoe heb je alles aangesloten, welke provider heb je, krijg je wel een IP adres op je PC van je router?

Start -> Run -> CMD -> ipconfig
Ik heb kpn heb eerst de modem/router voor staan en dan met kabel aan de pc zitten zoals het in de plaatje staat in het boekje

En ik krijg een ip ja!
En je internet kabel in de router? ;-)
Bas Kreleger op 08/04/2012 10:55:24

En je internet kabel in de router? ;-)

Ja die zit er in ja (ik kan ook gewoon in de router) alleen me vader had er net over dat hij kruislings moest in steken?
Klopt dat en hoe moet dat dan?
Heb je UPC?

Je moet de internet kabel in het internet aansluiting doen en dan de LAN1 aan je PC.

Reageren