Al eerder stelde ik deze vraag onder de topic "E-mail ophalen van pop3 server d.d. 25-10-2010", maar daar kwam geen reactie op.
Ik wil graag een script maken waarmee het volgende kan realiseren.
a) het uitlezen van de pop3 server
b) uit elkaar peuteren van de mailinformatie
c) relevante onderdelen (subject + bericht + attachment) opslaan in msql
d) plaatsen van de info op de website
e) omzetten van de attachmentinfo (foto) in het jpg formaat (geen idee hoe dit gaat)
f) het plaatsen van de foto op de website.
Graag advies over de verschillende onderdelen of een alternatieve methode, waarvoor alvast mijn dank.
Wat jij wil is in principe een zeer simpele webmail client. Waarom zelf heel die moeite doen om het bobbelige houten wiel uit te vinden terwijl er al 24" dikke grome spinner wielen uit zijn?
Met andere worden er is veel opensource (gratis dus) leverbaar die kan wat jij wil en veel meer.
Heb je zelf wel ervaring genoeg met php om dit te realiseren? Zover ik uit je post kan halen is dat je nog niets op papier hebt staan of uberhaubt iets hebt geschreven.
Er is natuurlijk een groot verschil tussen helpen of iets voor je maken. Hulp hier is gratis, iets maken is meestal tegen uurtarief ;)
Maar even alle gekkigheid op een stokje, wat jij wil is best php intensief programmeren. Het enige wat ik kan zeggen is begin aan de basis van je plan/idee en mocht je er op sommige stukken niet uit komen, kom dan hier voor hulp :D
Het is leuk als je de gratis versie neemt, maar probeer ook eens een betaalde. Misschien werkt die wel wat beter. bijv. Outlook web access
,Koen Hollander
Wat hij ermee wil doen is dat niet nodig, hij wil in principe alleen mail ophalen en dat verwerken in zijn website/database.
Altans dit is wat ik eruit haal.
P.S. MS Outlook Web Access is geen losse applicatie, dit krijg je alleen in combinatie met MS Exchange server. Wordt een duur geintje en veel kennis wil je dat klaarkrijgen.
Alvast hartelijk dank voor de eerste antwoorden en suggesties.
De web client van SquirrelMail draait op de host provider.
Waar ik geen ervaring mee heb is hoe ik vervolgens de mailtjes + attachments (in bewerkbare formaten) doorsluis naar de site (php + msql).
Ik ging er vanuit dat ik hiervoor een script moest maken zoals in "E-mail ophalen van pop3 server d.d. 25-10-2010" beschreven met o.a. fsockopen(), socket_create() en socket_write()
Als dit via een web client makkelijker kan, dan nog graag een (gratis ;-) advies.
Kan je jouw probleem misschien een beetje beter formuleren, ik maak hier uit op dat je gewoon mailtjes wilt lezen via SquirrelMail
Nee squirrelmail was mijn input/optie er zijn 2 Chris'en hier dus houdt ze out elkaar :P
Hij wil in principe zijn 'mail' direct van de server uitlezen en in een db verwerken op een correcte manier. Zodat dit ook weer in een site kan komen (denk ik).
Al vind ik het raar dat je email op een site wil zetten en converteren naar een afbeelding.
Raar of niet zo heel erg raar, Chris NVT formuleert het goed.
Niet alleen de afbeelding, maar ook de tekst van een mailtje op een website plaatsen.
Een variant op social media zoals Facebook e.a.
Is dit mogelijk en zo ja, hoe.
Uiteraard is alles mogelijk, maar Facebook zet mijn emails niet online voor zover ik weet. Doen ze dat wel zou ik het niet in dank afnemen.
Kun je misschien uitleggen waarom je persoonlijke email in je eigen db wilt zetten en zo online via een website? Komen hier dan ook bijvoorbeeld de email adressen bij te staan van de verzenders?
P.S. de opmerking van mij dat het raar was om een email te converteren naar een afbeelding was juist. Dat is raar en door jou OP nogmaals te lezen zie ik ook dat je dat niet wil, maar alleen de afbeelding in je attachment ;) Dus een leesfoutje van mij.
Een voorbeeldje:
Ik loop op bevrijdingsdag op de Dam en zie ineens de beroemde Chris NVT van Phphulp lopen. Ik pak mijn iPhone, -Pad, -Pod of Blackberry en neem een foto van hem. Vervolgens kies ik ervoor om deze foto door te mailen en zet eronder "Hier loopt Chris NVT" Het plaatje + de tekst worden automatisch vanuit de pop-server op de site geplaatst en alle bezoekers van de site zien voor het eerst de beroemde Chris NVT.
Dit zou ik, technisch, willen realiseren. En voordat je me ook nog vraagt om uitgebreid verslag te doen van mijn moeilijke jeugd in het klooster van Rolduc, vraag ik je of dit kan en vooral hoe.
Mijn dank is niet in woorden uit te drukken.
Met vriendelijke groet,
Chris Martinus.
p.s. Ik wil natuurlijk ook wel een foto van Koen Hollander plaatsen ;-)