Hallo mensen,

Er zijn in het verleden al meer topics geweest over PHP editors, maar dankzij de geweldige zoekfunctie op deze site ;-) kan ik ze niet terugvinden.

Ik gebruik als editor graag (de inmiddels verouderde) Zend Studio 5.5
Die editor doet wat ik wil, heeft fijne highlighting en ik kan makkelijk (binnen het programma zelf) een FTP server toevoegen.

Eigenlijk wil ik deze editor blijven gebruiken, ware het niet dat ik ga werken met anonymous functions en de editor dit niet kent. Dussss... eigenlijk moet ik een nieuwe editor: liefst gratis, snel, mogelijkheid om ftp server in te stellen, goede highlighting... wie heeft de gouden tip?
Ik had vergelijkbare dingen, hij kon prima verbinding met de website maken (gezien de log onderin), maar kon geen bestanden vinden (terwijl het pad echt 100% klopte).

Nu is Aptana bezig met een website aan het downloaden... dus dat synchroniseren werkt.
En remote werken ook. En dat code-aanvullen ook.

't Lijkt er nu op dat het eens gewoon werkt zoals het hoort te werken!
Eddy Erkelens op 31/08/2012 11:39:45

Ik had vergelijkbare dingen, hij kon prima verbinding met de website maken (gezien de log onderin), maar kon geen bestanden vinden (terwijl het pad echt 100% klopte)

Waarschijnlijk blokkeert je firewall Netbeans, met welke versie van Java werk je?
Geen idee. Maar Aptana werkt nu ook goed.

cmd > "java -version" geeft 1.7.0_06
- Raoul - op 31/08/2012 16:36:08

[quote="Eddy Erkelens op 31/08/2012 16:27:46"]
Geen idee. Maar Aptana werkt nu ook goed.

cmd > "java -version" geeft 1.7.0_06

Voer dan dit commando in in je cmd:
http://wiki.netbeans.org/FAQConfiguringWinFirewallForPassiveFTP

Dan zou alles 100% moeten werken.
[/quote]

Prompts uitgevoerd, nu Netbeans (weer) even installeren en proberen.
Ik heb de meeste editors die hierboven staan vernoemd uitgetest. Mijn voorkeur gaat ook uit naar NetBeans. Als het voor snel snel iets te doen is, NotePad++
Netbeans werkt nu wel.
Maar hij wil steeds alles downloaden. Dat wil ik niet, ik wil alleen remote werken. Iemand die even in 3 regels kan zeggen hoe dat moet?

[size=xsmall]Toevoeging op 31/08/2012 19:13:57:[/size]

En weet iemand het 'thema' voor de kleurtjes die hetzelfde is als hier op het forum. Of nagenoeg identiek? Dus echo groen/onderlijnd en strings rood etc?

Zend Studio is helaas betaald... ik zoek eigenlijk iets gratis...

Als je, je Zend certificering haalt krijg je een eeuwige licentie :-)

Waar ik goede ervaringen mee heb:

- Zend Studio
- Eclipse
- Netbeans
- Sublime

Niels
De nieuwe Zend Studio vind ik niet fijn... versie 5.5 daarentegen! :)

Reageren