@eddy ik heb volgens mij nog nooit gezien dat iemand in een normale zin zegt. ( in een blog )
ik heb €100,- betaalt. ze schrijven 99.99% van de tijd 100 euro waarom? op de mac staat er nergens een euro teken op een toetsenbord. dus vertel mij is zonder te googlen welke combinatie ik gebruiken moet. inderdaad dat weet je niet zonder het te googlen en 99% van de internet gebruikers ( meestal computer leeks die net aan kunnen internet bankieren en de krant online lezen ) weten volgens mij niet eens dat ze dit kunnen googlen dus dan bellen ze een of ander helpdesk/buurjongen/kennis. ik heb het heel vaak meegemaakt en zelfs op een normale toetsenbord weten sommige oudere mensen dit niet. ze denken dat als ze dan op de E of de 5 of waar het teken dan ook staat dat als ze daar op drukken de euro teken verschijnt. eerlijk gezegd weet ik zelfs niet waar op mijn imac het euroteken zit of welke combinatie ik gebruiken moet. en ik moet toch zeggen dat ik aardig wat verstand heb van computers :)
Ik heb geen Mac, dus weet ik niet. Maar voor Windows weet ik het dus wel.
Zelf gebruik ik altijd wel €-teken i.p.v. euro, maar ik probeer dan ook qua spelling correct te zijn.