Hallo.

Ik heb op een site output van een € teken.
Lokaal is de site prima, maar online is de euro teken niet goed.

<?php
header("Content-Type: text/html; charset=UTF-8");
?>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">

De database zelf, Collation: utf8_unicode_ci
    Tekstveld met speciale characters, Collation: utf8_unicode_ci 

Maar ik zie: �

wat kan ik hier aan doen?
Plaat van € deze gebruiken: &euro;
ja ik ken de html versie, maar die ga ik de gebruiker niet laten invoeren in de input field
Mitchel V op 19/05/2012 00:49:36

ja ik ken de html versie, maar die ga ik de gebruiker niet laten invoeren in de input field

Laat de gebruiker € invullen, maar zet hem vervolgens om:

<?php
htmlentities()
?>
Is dat nog van deze tijd? Een euroteken in laten vullen. Volgens mik weet 95% van de normale gebruikers niet een welke toetsencombinatie te gebruiken.
Reshadd farid op 19/05/2012 07:58:15

Is dat nog van deze tijd? Een euroteken in laten vullen. Volgens mik weet 95% van de normale gebruikers niet een welke toetsencombinatie te gebruiken.

Staat gewoon op het toetsenbord.
Voor zover ik altijd gezien heb zijn er op grote websotes de euroteken gelabeled dus je hoeft wen bedrag in te vullen en done, euroteken op je toetsenbord is niet altijd indrukken en klaar. Meestal ctrl of alt of fn erbij indrukken maar dat moetje ook maar net weten. En meestal wordt dat gebruikt in een word documentje ofzoo
€ toch?
Ctrl + Alt + 5

Dat weet iedereen Reshadd. Vraag is meer: wanneer gaat men dat gebruiken?
Bij een prijs opgeven natuurlijk niet (dan filter je dat eruit), maar als het in gewone tekst (een blog oid) komt, dan is htmlentities() de oplossing.
Eddy Erkelens op 19/05/2012 09:32:43

€ toch?
Ctrl + Alt + 5

Of rechter-Alt 5.
Ik ben het met Reshadd eens. Een gebruiker hoeft geen euro teken in te vullen. Zet een euro teken voor het input field en laat de gebruiker alleen de cijfers invoeren.

Reageren