Een tijdje geleden heb ik dit domein gekocht om te gaan bloggen. Nadat ik eerst een Wordpress template gebruikt hebt, wordt het tijd voor een custom made.
Opbouwende kritiek wordt op prijs gesteld!
Alvast hartelijk dank voor je reactie.
PS: Graag het domein niet noemen, gezien de indexering van google.
Er staat niets in de post van Niels dat het alleen om die afbeelding gaat. Ik heb gewoon op de link geklikt en 'mijn' mening gegeven aangezien dat er gevraagd wordt. En niet om eerst alle reacties te lezen en daar mijn mening op te baseren.
Allereerst bedankt voor jullie reacties. (het gaat inderdaad om de afbeelding, en niet om de link. Excuses voor de verwarring)
Ik zie wat commotie over de kleuren :-) Ik heb hier echter expres voor gekozen. Mijn blog gaat niet speciaal over programmeren, maar ook over persoonlijke dingen. 1 van mijn (grote) hobby's is vissen (vandaar de header) en ik wanneer ik een mooie sessie heb gehad zal ik ook een verhaaltje typen plus wat foto's plaatsen.
Daarnaast zal ik ook wat psychologische onderwerpen gaan behandelen (andere hobby) dus vandaar deze kleurkeuze. Echter ben ik het er wel mee eens dat het een chemische kleur is. Daarom is het iets blauwer gemaakt.
@Wouter
- De border om de blokken komt er.
- Tekst puntjes zijn opgelost
- Over het lettertype, wat raad jij mij aan? (niet heel veel ervaring mee)
- Margin / paddings zijn opgelost.
- Wat bedoel je met de tags in een mooi vierkantje? Een tag claud?
- Zoekveld is groter gemaakt
- Footer is bijgewerkt, en social media is daarin verwerkt.
- Wat bedoel je met het logo valt in het niet? Wat zou jij doen om het te verbeteren?
>> Over het lettertype, wat raad jij mij aan? (niet heel veel ervaring mee)
Het ligt natuurlijk compleet aan wat je doel met de website is. Een beetje een vrolijke speelse website krijgt bijv. Georgia of Trebuchet MS. Als je iets strakker wilt kun je kijken naar Helvetica of Verdana (Arial vind ik zelf veel te strak) of Myriad Pro.
In elk geval wel een lettertype dat er staat, het lettertype wat je nu hebt is zo dun dat ik moeite heb met lezen.
>> Wat bedoel je met de tags in een mooi vierkantje? Een tag claud?
Ik bedoel dat je hetzelfde button stijltje van de READ MORE knop doorvoert in de tags van een bericht.
>> - Wat bedoel je met het logo valt in het niet? Wat zou jij doen om het te verbeteren?
Je kunt het niet meteen zien. Als je op de site komt is niet het logo het eerste waar je gezicht op valt. Iets meer kleur in het logo zelf en iets minder kleur in de background zou al een stuk meer uitmaken. Of een afbeelding erin plaatsen, dan heb je meteen wat aandacht.
Hmm, het ligt denk ik niet aan het font dat je gebruikt, maar aan de instellingen. Maak je het in photoshop? Zoja, ben je er zeker van dat je geen 'scherp' font gebruiken (instelling in photoshop) maar een andere instelling als 'vloeiend'?
Mijn mening:
- De kleur in de 2e is perfect; op de kleur van de dropdown na; die moet de zelfde tint (ander contrast kan wel) hebben van de blauwe kleur (dus niet groen-blauw)
- De text leest nog steeds vervelend
- Ik zou de padding in de widget boxen wat groter maken
- De schaduw van het menu is te extreem, ik zou of de zijkanten wat minder schaduw geven, of het midden ook een subtiele schaduw meegeven
- Als je de post boxen een schaduw mee geeft, waarom de widget boxen dan niet?
- Ik zou de text in je logo iets donkerder doen
Dit is opbouwende kritiek om een top layout nog net iets beter te maken. Ik vind het echter al heel mooi hoe het er nu staat! M'n complimenten.