Hallo,

Bij deze wil ik jullie http://www.nijhof.biz of http://www.nijhof.nu presenteren. Deze site zal gaan functioneren als persoonlijk portfolio. Momenteel staat het nog vol met spellingsfouten, en ook de CSS kan beter en gestructureerder opgebouwd worden, maar goed, het begin is er in middels al.

Achter de site draait een klein CMS dat ongeveer compleet op AJAX gebaseerd is, vond ik wel een leuke uitdaging, en aangezien de achterkant toch niet door Google gevonden hoeft te worden dacht ik van 'ja waarom niet?'.

De rest is gewoon allemaal PHP/HTML, ik ben hier nog relatief gezien een beginner in, aangezien ik pas sinds 1 februari begonnen ben met PHP (ik heb wel ervaring met andere talen).

Misschien wat leuke technische details:
- SQL injecties zijn niet mogelijk.
- MySQL
- PDO
- PHP gedeelte is goed object georiƫnteerd

Ik hoor graag van jullie,

Sander

Items die nog op de planning staan:
- Simpel blog.
- Contactformulier.
- Alles gestructureerd opbouwen.
@Frank,

Zulke info is altijd handig om te delen :D er zijn zat mensen die dat idd niet weten! Ik verwijs de mensen meestal door naar Firefox :P vind ik persoonlijk velen malen beter als IE.
Chris,

Ja daarom ook even de korte omschrijving er bij gepost.
ik werk op moment veel met Chrome, Firefox gebruik ik alleen hier en daar voor debug mode. Verder vind ik persoonlijk Firefox niet echt fijn werken en traag.

Dit natuurlijk persoonlijke meningen.
@Frank,

Klopt firefox neemt wel veel geheugen in beslag, ik heb zelf (als ontwerper/programmeur) IE9, FF en Chrome erop staan puur om te kijken of de site's die ik maak ook daar netjes worden weergegeven.

Maar omdat ik echt al jaren met FF werk klik ik altijd op het vosje ondanks alle 3 de browsers onder elkaar op mijn bureaublad staan. :D
Naar aanleiding van jullie reacties heb ik de contactpagina even omgetoverd in een contactpagina met een contactformulier.
Naast de opmerkingen hierboven:
Ik vind het engels niveau een beetje matig. Bijv;
Enddate, Startdate, Enviorments, Firstname, Lastname, Place

Moet zijn:
End date (liever Deadline), Starting date, Enviroment, First name, Last name, Location.
Joris, je hebt inderdaad gelijk, heb het aangepast. Ik moet het nog even een keertje doorlopen allemaal.
je gebruikt tabellen. probeer dit met divjes/css op te lossen. tabels zijn meer om info correct weer te geven en niet om je contact formulier etc op te maken :)
Ik vond het wel makkelijk om een tabel te gebruiken in deze situatie. Ik kan best begrijpen dat voor de opmaak en de indeling van de website geen tabellen gebruikt worden, maar divjes, wat ik volgens mij ook doe. Maar voor een contactformulier als deze, leek me een tabel de perfecte oplossing.

Ik kan hier natuurlijk naast zitten.
Ik denk dat tabellen hier op zijn plaats zijn. Tabellen zijn er om data weer te geven, dat gaat hier toch goed? Voor de opmaak worden netjes divs gebruikt.
Nee, een formulier hoort niet opgebouwd te worden met divjes en niet opgebouwd met tabellen. Tabellen zijn voor tabulaire data een formulier is dat niet resultaten van een onderzoek zijn bijv. tabulaire data.

Meer informatie (ook over menu met list items) kun je hier vinden: http://www.phphulp.nl/php/tutorial/html-ajax-css-javascript/html-en-semantiek/785/tabel-div/2128/ (les met form erin komt er aan)

Een formulier hoor je op te bouwen met input, label, fieldset, legend, textarea, option en select elementen.

Reageren