beste mensen
Ik ben al 2 dagen aan het zoeken naar een script
ook bij google maps kom ik er niet uit
maar misschien kan iemand me op weg helpen naar de juiste informatie
Ik wil Google maps op mijn website
MAAR
voor elk adres van een persoon of bedrijf
moet er een eigen google kaart getoond worden
met de locatie van waar deze persoon of bedrijf zich bevind
net zoals in de telefoongids
Ik ben bezig geweest met een php scriptje <?php $straat,+huisnummer,+$plaats; ?>
dit script plaats je op de plek van de adres gegevens van het script iframe van google. MAAR helaas werkt dit niet goed.
Dus ik denk dat ik een database record aan moet maken in de database met de coordinaten. Maar hoe lees ik die dan uit?
Ik snap niet dat google geen instructies aanbiedt voor deze inplementatie voor je website.
plaats ten eerste eens [code.] en [/code.] , zonder de punten, om je code heen. leest wat makkelijker
[size=xsmall]Toevoeging op 26/05/2012 11:23:59:[/size]
ik ga je niet voorzeggen wat je precies moet doen. probeer eens in 1 zin op te schrijven wat je precies nodig hebt. houd dan met alles rekening wat je kunt bedenken. punten mogen niet!
ik heb het even omgeschreven:
<?php
$dbResult = mysql_query($selectAdresQuery);
//echo 'resultaat: ' . $result; //TEST
if ($dbResult === false)
{
echo 'Select query kon niet worden uitgevoerd.';
}
else
{
$row = mysql_fetch_assoc($dbResult);
echo '<pre>' . print_r($row) . '</pre>'; // TEST TEST
for($i = 0; $row = mysql_fetch_assoc($dbResult); $i++)
{
$straten[$i] = $row['straat'];
$nummers[$i] = $row['nummer'];
$plaatsen[$i] = $row['plaats'];
$landen[$i] = $row['land'];
}
}
?>
zaten een paar niet echt foutjes in, maar dat kon netter. bekijk het eens, wat ik veranderd heb
[size=xsmall]Toevoeging op 26/05/2012 11:32:17:[/size]
en nu de query nog! probeer die zin eens te maken.
ja ik weet dat alleen de zon voor niets op komt, MAAR ik ben nu 3 dagen bezig om uberhaupt een kaart te voorschijn te toveren. Tutorials bekeken en gelezen.
Ik heb ALLE output tevoorschijn gekregen in mijn adresboek. Queries geschreven en uitgelezen. ALLES
en nu die stomme google map nog
Krijg ik een mooi script (hierboven) maar nu lukt het me niet de Query uit te lezen
want ik heb alles in een array gestopt. (van Gunther)
Nu staat alle in een $adres '' en moet ik weer helemaal om.
Het kan nog steeds beter, je fetcht nu onnodig 2 keer de data. Ook begrijp ik niet waarom je de while in een for loop hebt veranderd? De while is echt beter 10x beter. Of je moet het zoiets maken:
<?php
$fetchedRows = mysql_fetch_assoc($dbResult);
echo '<pre>'.print_r($fetchedRows).'</pre>'; // test test
ik probeer het script van Gunther uit te lezen
en gunter gebruikt geen array
dus de $row gaat het niet mee lukken.
Weet dat het simpel is maar
ben de weg nu echt even kwijt
wouter, waarom is de while hier beter? ik heb nu 3 regels samengevat in 1 regel, zonder dat daar de functionaliteit in het geding kwam. vind ik dan beter.