Nadat ik succesvol WAMP heb gedownload, probeer ik nu via http://www.eclipse.org/downloads/ een (Gratis) editor te downloaden, , maar ik weet niet welke ik uit de lijst moet kiezen.
Beide programma's staan in het eisenlijstje van de Beginnershandleiding van Joren de Wit.
Hopelijk kan iemand mij vertellen welke Editor ik nodig heb.
als we het dan toch over favorieten hebben: intype. werkt prima op windows, lekker snel en heeft wat je nodig hebt.
[offtopic]
als je een gates-fan bent.... daar zul je niet veel positieve reacties op horen. we horen je later wel, wanneer je begint te designen, en het moet ook in Internet Explorer werken.
[/offtopic]
ik niet. veel te duur. computer maakt in principe niet uit, het gaat om de browser. chrome, firefox, safari (apple) en opera, daar is niets mis mee. maar Internet Explorer (van windows, die beste meneer gates) doet alles anders, en het gaat daar vaak pas goed in als je de boel helemaal aanpast (HTML en CSS dan, php ligt aan de server)
Het móet in IE werken? Maar dat werkt pas als het helemaal ge-fine-tuned is? Klinkt vreemd in mijn leken-oren.. Maar goed, alles klinkt nu nog vreemd in mijn leken-oren.. ;)
Ja steeds meer ontwikkelaars stappen over naar Apple. Ik doe er niet aan mee en blijf gewoon bij een goede laptop met Ubuntu / Debian of CentOs! Ik ontwikkel altijd in NetBeans maar Eclipse zou mijn tweede keus zijn! Gevoelsmatig is voor mij NetBeans net wat 'lichter' als Eclipse en toch volledig. Maar is misschien wel een vooroordeel ;-)
Netbeans, wordt misschien ook wel mijn 1 keus, maar ik volg nu gewoon stapsgewijs de opdrachten op uit de Beginnershandleiding..
Alhoewel ik er geen touw aan vast kan knopen..
Denk dat ik bij de eerste paar opdracht iemand nodig heb die wat zaken voordoet.. Dus misschien even wachten tot de opleiding start..
Als er staat, "kopieer bovenstaande code en plak in een nieuw bestand van je Editor en open dit in je Webbrowser is dat voor mij sneller gezegd dan gedaan.. :S
[size=xsmall]Toevoeging op 28/05/2012 17:28:33:[/size]
Achja, ik denk dat ik niet te veel van mezelf moet verwachten en gewoon vooral veel moet lezen, 1st things 1st..