Nadat ik succesvol WAMP heb gedownload, probeer ik nu via http://www.eclipse.org/downloads/ een (Gratis) editor te downloaden, , maar ik weet niet welke ik uit de lijst moet kiezen.
Beide programma's staan in het eisenlijstje van de Beginnershandleiding van Joren de Wit.
Hopelijk kan iemand mij vertellen welke Editor ik nodig heb.
Het is vooral je persoonlijke keus, wat je lekker vind werken en waar je van houdt.
Ik stel voor dat je eens dit topic doorleest en dan een paar editors uitkiest die je wat lijken, download die dan. Gebruik zo'n editor een paar dagen en dan de volgende, dan beslis je welke je het best vind en die ga je dan gebruiken.
Ik denk het wel ja. Ik heb Eclipse wel gebruikt voor Java hiervoor, maar wat mij betreft is het best laagdrempelig genoeg en werkt het goed met PHP. Persoonlijk vindt ik het gewoon een fijne editor.
waar je ook naar kan kijken is Netbeans. ik vind dit een hele goede editor omdat je zelfs met projecten kan werken die op een extern server staan. maar volgens mij zou dit met eclipse ook kunnen.
verschillen tussen eclipse en netbeans weet ik niet echt omdat ik Eclipse nooit echt gebruikt heb maar volgens mij lijken ze voor 80% wel op elkaar.
als je een goede lichte editor wilt raad ik je TextWrangler aan ( alleen voor op de mac ) of SublimeText(2) hier heb je in principe licensie voor nodig nadat je de trial gehad hebt maar je kan hem gewoon blijven gebruiken en je krijgt zo nu en dan alleen een melding dat je geen licensie hebt maar dat is niet echt storend. ik vind het zelf persoonlijk zelfs wel waard om die licensie te kopen alleen maar om de maker ervan te supporten want het is echt een goede editor! je kan hem zelfs op je usb stick zetten en vandaaruit gebruiken.