Waarom word hier in de meeste gevallen vragen beantwoord met nutteloze opmerkingen?

Ik vraag iets en krijg daar als antwoord "Waarom zo en niet zo?"
Is het echt zoveel moeite om iemands vraag te beantwoorden?

Of er staat ergens:
Waarom werkt dit niet? [SELECT * FROM `tabel`]
En dan volgt er gegarandeerd het volgende:
Gebruik geen backticks `
Gebruik veldnamen en niet *

Waarom niet gewoon antwoorden met bijvoorbeeld:
Bestaat uw tabel `tabel`?
Word deze query wel uitgevoerd?

Ik dacht dat we hier waren om elkaar te helpen en niet om te zeggen wat ze wel moeten doen.

Als ik zeg dat ik mijn koffie zwart drink dan moeten ze mij geen thee of melk en suiker aanbieden...
In de meeste gevallen verbeteren die opmerkingen je script en dragen die bij tot het verhelpen van het probleem. Ik vind het juist erg positief dat deze feedback volgt mits deze goed onderbouwt is. Jammer dat jij die opmerkingen / hulp niet apprecieert.

Mvg
Zoals je zegt: "In de meeste gevallen"
Dit is niet altijd zo... en dan vind ik het spijtig om "vreemde" antwoorden te krijgen.
Gunther Peeters op 01/06/2012 21:14:48

Zoals je zegt: "In de meeste gevallen"

Niets is perfect, natuurlijk kan iemand wel eens missen. Bij mij gebeurt dat ook soms. Maar 99% van de reacties dragen wel een nuttige boodschap!

Gunther Peeters op 01/06/2012 21:14:48

... en dan vind ik het spijtig om "vreemde" antwoorden te krijgen.

Kan je mij een voorbeeld geven?
Gunther we zijn hier op het forum om mensen een goed script te bezorgen. Mijn doel hier op het forum is niet om elke vraag letterlijk te beantwoorden, maar om en tips te geven en de vraag te beantwoorden.

Een script met backtricks en wildcharts zijn gewoon simpel weg niet goed. Dat wordt dan vaak aangegeven en als het iemand is die heeft geleerd normaal te reageren zie je vaak ook een antwoord erbij.

Stel dat we alleen maar slechts die ene vraag letterlijk beantwoorden dan kom je binnen 2 dagen weer terug omdat je een ander probleem hebt. Als we nou met elkaar van je eerste script in topic 1 meteen een goed script maken had je die 2e vraag vaak niet hoeven stellen.

Tevens gaat je vergelijking niet op, leuk dat je in vergelijkingen probeert te spreken, maar doe het dan wel goed... Als jij vraagt waarom deze code een fout oplevert:
<?php
if($foo='bar') { echo 'hello world;' } else { echo 'foobar'; }
?>
Dan zal er gereageerd worden met:
[quote]Je kunt beter wat meer tabs en enters gebruiken. Bijv:
<?php
if ($foo = 'bar') {
echo 'hello world';
} else {
echo 'foobar';
}
?>
En jou fout, kijk eens bij [php]operators.comparison[/php][/code]
Hierbij wordt dus en je vraag opgelost en je code verbeterd.

Dit is ong. te vergelijken met het feit dat je aankomt met een klein bekertje en vraagt of je zwarte koffie mag en ik je koffie geef en zeg dat je het veel beter in een groot kopje kan doen.
We verlenen dus een extra dienst bij onze antwoorden, iets waar je eigenlijk blij mee moet zijn...
[hr]
Maar je maakt dit topic niet voor niks. Wat vind jij nou verkeerd? En hoe zou jij het willen zien?
Of waar zit je mee?
Kortom: geef wat concrete voorbeelden.
Kijk naar mijn laatste vraag, waar ook jij me niet de juiste oplossing geeft. (.htaccess vraag)

Ik vraag waarom het niet werkt en ik krijg als antwoord gebruik DB... Dus als de trappers van mijn fiets stuk is dan moet ik maar een auto kopen???

@Wouter: In uw voorbeeld krijg ik een verbetering EN een antwoord, dat antwoord is voor mij wat ik wil, de verbetering is mooi mee genomen. MAAR... in sommige gevallen krijg ik alleen de verbetering en geen antwoord. Wat ben ik er dan mee?
Gunther, ik geef inderdaad niet het antwoord op jouw vraag maar ik geef wel een alternatief. Een andere persoon had dat dus wel als een oplossing kunnen zien. Jij niet, oke jammer... Wij doen ook maar ons best en proberen iedereen te helpen.

@Wouter, ik volg je helemaal. Knap verwoord.
@Wouter: Kijk naar mijn probleem met .htaccess
@Jasper: Maar dat alternatief is niet het antwoord die ik wil.
@Wouter: In uw voorbeeld krijg ik een verbetering EN een antwoord, dat antwoord is voor mij wat ik wil, de verbetering is mooi mee genomen. MAAR... in sommige gevallen krijg ik alleen de verbetering en geen antwoord. Wat ben ik er dan mee?

In WELKE gevallen dan? Geef eens wat concrete voorbeelden? Of ben je geïrriteerd door 1 antwoord en generaliseer je nu alle antwoorden naar dat ene antwoord? Als dat zo is: Ik ben blij dat je even wat stoom kon afblazen in dit topic.
Oke, we hebben toch geprobeerd!
Ik denk dat Gunther niet wil dat mensen een andere manier geven. Omdat hij zo geen ervaring op kan doen met het geen wat hij wil.

Ik heb dit soms ook, je kiest bijvoorbeeld voor iets omdat je het nog niet goed kan of er meer ervaring voor wilt op doen.
En dan kom je er niet uit, dus vraag je het hier op het forum.

En dan krijg je een reactie dat je het ineens heel anders moet doen.
Dit is vrij irritant want dan leer je nog steeds niet hoe het moet op de manier die jij wilt.

Tevens vind ik wel dat je dit gewoon rustig kunt zeggen Gunther!

Reageren