Beste phpérs,

Ik ben met een vriend een bedrijf aant starten
IK zorg voor de site.. Maar ik heb een probleem bij inloggen..
Als je bent ingelogt.. Had ik graag dat er staat.
Welkom Dhr/Mevr (achternaam)..

Dus als ik inlog met Gilian Abels (jongen)
Moet dit er staan:
Welkom Dhr. Abels,

Weet iemand daar een oplossing voor?

Met Vriendelijke Groet,
Gilian Abels
Zet gewoon tijdens het inloggen gelijk de naam van een gebruiker in een sessie.. Als je alleen een user id erin zit moet je telkens aan de hand van de user id de gebruikersnaam ophalen uit de database wat weer een query kost in je script. Alleen kan het zo zijn dat als iemand is ingelogd en de gebruiker zijn voornaam of achternaam verandert moet de sessie aangepast worden of de gebruiker moet opnieuw inloggen.
Nou, Heeft niet iemand een klein scriptje voor me daarvoor
Ik krijg het maar niet op een rij..
Je logt in als Gilian abels

Dan staat. er Welkom Dhr. Abels.
Of Welkom Mevr. Paulisma..
Als je in logt met Kitty Paulisma..

Het moet volledig automatisch gaan..
Welke sessie hoe moet het?
Ik snap er niks van..
Ik heb een MySQL Database. En leden tabel.
Chi Lion op 25/06/2012 13:29:17

Hoe ziet je DB eruit?

Gilian, zet dit project aan de kant en begin van vooraf aan. Leer rustig PHP en rustig MySQL, als je dan 3 maanden verder bent en alles kent pak je dit er weer bij.
Kan je niet zo lang wachten? Dan zul je een developer moeten inhuren en die betalen.

Wij zijn hier namelijk PHPhulp. Wij helpen je als je ergens niet uitkomt, maar we zijn geen gratis developers. Ook zullen wij hier nooit zomaar klakkeloos een script plaatsen, daar leer je namelijk NIKS van.
Nou. Ik wel hoor ;)..
En ik heb dat loginsysteem zelf gecodeerd.
Ben al een tijdje bezig..
Maar dat is het enige wat mij NIET lukt..
Dat kan gebeuren..
Aub!
Als je een inlog systeem kan maken kan je dit ook zeker maken...

En als je met deze hele kleine basiskennis een inlog systeem hebt gemaakt moet ik ook nog maar bezien hoe goed die is...
<?php
session_start();
include('../external_texts.php');
if(!isset($_SESSION['gebruiker'])){
header("Location: inloggen.php");
}
else{
?>
<?php
/*
* JAK&G Script *
* All rights reserved *
* Made by Gilian Abels *
*/

include "dbconnect.php";

$query = mysql_query("SELECT * FROM gebruiker WHERE gebruiker_id = '$memberid'");
if(!$submit){

while($object = mysql_fetch_object($query)){
?>
<html>
<body>
<h3><?php echo "Welkom <? echo $object->titel ?> <? echo $object->achternaam ?> ,<br />
U bent nu succesvol ingelogt!<br />
Wat wilt u gaan doen?<br />"; ?> </h3>
<form action="http://www.jakeng.nl/onderhoud.php"; method="post"><select name="url" style="width: 150px; height: 20px; font-size: 11px; background-color: #030303; color: #faf5fa; font-family: Impact;"><option value="http://jakeng.nl/Ledensysteem/profiel.php">Profiel bekijken</option><option value="http://jakeng.nl/contact.php">Contact opnemen</option></select> <input type="submit" style="border-width: 2px; border-style: outset; border-color: #272928; font-family: Arial Black; color: #fafafa; background-color: #000000;" value="Ga"></form>
</body>
</html>

<?php
}
?>

Wie ziet de fout?
- variabele buiten quotes
- geen * in queries
- foutafhandeling
- geen inline CSS
- hoe dacht je PHP te kunnen parsen als je het echoëd?
- geen shorttags (<?) gebruiken
- plaats een doctype op regel 1 van je HTML
- plaats eerst alle PHP logica. Vervolgens het doctype en de HTML en her en der alleen een kleine echo
- waar komt $submit vandaan?

[offtopic]Zou je AUB voortaan alles tussen [code] en [/code] kunnen plaatsen? Dit is namelijk niet te lezen[/offtopic]
Hoeveel wil je er hebben....?
<?php
$query = mysql_query("SELECT * FROM gebruiker WHERE gebruiker_id = '$memberid'");
?>
Waar komt $memberid vandaan? Geen * gebruiken maar gewoon alle benodigde kolommen selecteren (zelfs als je ze allemaal nodig hebt). Variabelen buiten quotes halen.

<?php
if(!$submit){
?>
Waar komt $submit vandaan?

<?php
while($object = mysql_fetch_object($query)){
?>
Waar controleer je of de query wel gelukt is?

<?php
echo "Welkom <? echo $object->titel ?>
?>
Nog een keer shorttags gebruiken als je al binnen php tags zit?

Gilian, lees deze post nog eens, maar dan nu heel aandachtig.
Wouter J op 26/06/2012 14:30:15

Gilian, zet dit project aan de kant en begin van vooraf aan. Leer rustig PHP en rustig MySQL, als je dan 3 maanden verder bent en alles kent pak je dit er weer bij.
Kan je niet zo lang wachten? Dan zul je een developer moeten inhuren en die betalen.

Wij zijn hier namelijk PHPhulp. Wij helpen je als je ergens niet uitkomt, maar we zijn geen gratis developers. Ook zullen wij hier nooit zomaar klakkeloos een script plaatsen, daar leer je namelijk NIKS van.

Reageren