Ik zit er aan te denken om nog eens wat in PHP te gaan doen. Als basis wil ik eerst en vooral een degelijk 'usermangement system' opzetten. Dit in een object gericht concept.
Omdat hierbij zowel het databaseontwerp als het implementeren van de code zelf belangrijk zijn, zou ik deze graag beiden bespreken.
De database zou ik als volgt willen inrichten:

Misschien kort even het schema toelichten:
In de database wordt over elke gebruiker wat basisgegevens bijgehouden. Er kunnen eventueel een aantal opmerkingen gemaakt worden over een gebruiker. (bv. zijn specifieke functie op de website). Verder is er verplicht een koppeling met de permissies tabel. Uiteraard, behoord een 'permissie-entry' altijd aan 1 specifieke gebruiker. (kleine opmerking hieronder) Verder worden alle belangrijke zaken die een gebruiker uitvoert gelogd. Tot slot is er nog een tabel met sessies in (Ik ben van plan een eigen session handler te programmeren die via de database werkt.) Elke sessie verwijst naar 1 gebruiker.
[opmerking permissies]
Ik overweeg dit nog wat aan te passen, namelijk een toevoeging: groups. Elke gebruiker krijgt dan een group en een group krijgt op zijn beurt een aantal permissies.
In PHP zou ik dan volgende klassen bekomen:
Session, User, Log, Note. Wat deze doen, lijkt mij vanzelfsprekend. Indien dat niet het geval zou zijn, wil ik dit gerust even toelichten.
Graag jullie mening over dit 'model'!